Uvideli ste pred týždňom desať miest „novými“ očami? Vybavili ste si minulosť? Odhalili ste krásy Bratislavy tak ako sa menila v čase? Ak ste v mysli čo i len na jednu z týchto otázok odpovedali s radosťou a kladne máme pre vás dobrú správu. Teraz si s nami totiž spomínanie môžete zopakovať.
Veľká križovatka na Trnavskom mýte, vzadu sú domy na Šancovej. Električka, pravdepodobne číslo 6 či 8, ide smerom na Vajnorskú. Fotografia pochádza z druhej polovice 70. rokov.
Nádherný záber na hlavnú stanicu z čias dávno minulých. Keď ešte bola konská doprava, vyzerala stanica a jej okolie akosi krajšie.
Takmer pred 100 rokmi, okolo roku 1917, sa k hlavnej stanici dostali električky bez väčších problémov. Električkové obratisko pred hlavnou stanicou je vskutku praktickou záležitosťou.
V roku 1905 vyzerala hlavná stanica pri pohľade z dnešného Jaskového radu takto. Tie dva polorondely sú pravdepodobne depá aj obratiská. Je to tak?
Bývalá Masarykova štátna ľudová a meštianská škola okolo roku 1939. Budova sa nachádza na Čachtickej ulici a dnes tam sídli cirkevná škola. Navštevovali ste ju?
Detvianska ulica bola v 50. rokoch takýmto pokojným miestom. Vo vilovom dome býval doktor Hlaváč s manželkou, dokonca tam mal aj ordináciu.
Farský kostol sv. Filipa a Jakuba na hornom konci Rače už okolo roku 1934 pôsobil impozantne. Nie ste v ňom pokrstení či zosobášení?
Okolo roku 1949 tadiaľto chodila na stanicu električka. Na Malinovského ulici v tom čase neboli takmer žiadne autá a na skrášlenie tam boli všade vysadené stromy.
Spojnica medzi Dunajskou a Dostojevského radom, vtedajšia Kempelenová dnešná Klemensova ulica. V 30. rokoch pôsobila ulica uhladene a upratane, vyzerala priestranne a noblesne. Samozrejme, po autách ani chýru, ani slychu.
To je parádna ulica, však? Ventúrska na prelome storočí. Vľavo v rohu je historická podoba dnešnej rudly – predchodca najpoužívanejších „dopravných prostriedkov“ na pešej zóne. Prevádzky kaviarní a obchodov to už vtedy mali so zásobovaním náročné.