Mestskí poslanci navrhujú dve nové električkové trate. Čo na to poviete?

DPB, električka, Petržalka
ilustračné: www.facebook.com

Nadzemná dráha, o ktorej sa pred pár týždňami začalo hovoriť v súvislosti s výstavbou novej autobusovej stanice, je podľa mnohých len fikcia. Viac ako do toho sa oplatí investovať do výstavby nových električkových tratí.

Mestskí poslanci Martin Chren a Martin Kuruc tvrdia, že za 50 miliónov eur, ktoré chce developer investovať do nadzemnej dráhy, by sa dali vybudovať dve nové električkové trate. Jedna by mohla viesť zo Šafárikovho námestia cez pribinovu po Košickej ulici a na Miletičke by sa napojila na Ružinovskú električkovú magistrálu. Trojkilometrová trať je podľa poslanca Chrena zaznačená aj v Územnom genereli dopravy hlavného mesta, jej výstavba by stála 24 miliónov eur.

Zvyšné peniaze by išli na druhú električkovú trať, ktorá by viedla popri Dunaji do prístavu, kde by sa mohlo postaviť veľké záchytné parkovisko. Je to miesto, kde bude ústiť nultý obchvat, čiže v parkovacom dome by mohli ľudia nechať svoje auto a do centra mesta sa prepraviť električkou.

Električková trať chýba podľa starostu Vrakune Martina Kuruca vo Vrakuni aj v Podunajských Biskupiciach. Z prístavu by preto mohla električka viesť do týchto mestských častí. Podľa neho by mohla viesť z konca Kazanskej ulice na Šafárikovo námestie. Trať by mala osem kilometrov a stála by 100 miliónov eur. Na jej výstavbu by mohli požiadať o dotácie z eurofondov a ministerstva pôdohospodárstva.

Poslanci pripravujú na rokovanie mestského zastupiteľstva aj potrebné materiály.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk