Zvláštne nariadenie: Zamestnanci tejto mestskej časti môžu mať home office len po zadaní GPS lokalizácie

home office, počítač
Foto: Pexels

Podľa starostu je práca z domu benefitom a ak ju chcú zamestnanci využívať, musia splniť jeho podmienky.

Firmy zaviedli od čias pandémie home office, ktorý s obľubou využíva veľa zamestnancov. U niektorých zamestnávateľov sa dá pracovať z domu pár dní do týždňa, u iných neobmedzene.

Z domu sa dá pracovať aj na petržalskom miestnom úrade, avšak pod jednou podmienkou – zamestnanci musia pri prihlasovaní do dochádzkového systému zadávať svoju GPS lokalizáciu. Na situáciu upozornil denník SME.

Starosta trvá na svojom

Starosta Petržalky Ján Hrčka trvá na lokalizácii zamestnancov úradu až do doby, kým sa nevypracuje požadovaný právny základ. Zamestnanci musia cez mobil zadávať svoju polohu pri prihlasovaní sa do systému a aj pri ukončení práce.

Na situáciu si posvietila miestna kontrolórka Diana Chovanová a tvrdí, že na tento krok nemá vedenie úradu oprávnenie.

Na začiatku februára bola na zastupiteľstve mestskej časti čítaná Čiastková správa z kontroly ochrany osobných údajov zamestnancov. Správa uvádza, že mestská časť musí na spracúvanie lokalizačného údaja disponovať právnym základom v súlade s GDPR, ktoré vymedzuje podmienky, za ktorých je spracúvanie zákonné.

Starosta sa však voči tvrdeniu ohradil a uviedol, že zodpovednosť má štatutár, ktorý rozhodne, a tým je on. Trvá na tom, ako to je momentálne nastavené. Hrčka dodal, že ak niekto nechce rešpektovať jeho podmienku, nemusí pracovať z domu a môže prísť fyzicky do práce.

Dehonestujúce sledovanie

Hrčkov postoj k práci z domu rozdelil poslancov na dva tábory. Niektorí jeho nariadenie podporili, iní majú obavy. „Poslanci majú dozerať aj na financie mestskej časti a toto je jedna z vecí, keď mestská časť môže dostať pokutu,“ upozornil poslanec Juraj Valocsay.

Poslanec Adam Sarlós považuje za dehonestujúce, aby sledovali zamestnancov cez telefón. Myslí si, že zamestnancov treba kontrolovať, ale má to mať nejakú hranicu, ktorú už petržalský úrad prekročil.

Zamestnanci Petržalky musia pri práci z domu vypĺňať denný výkaz práce, v ktorom opisujú, v akom čase sa venovali ktorej úlohe. Hrčka upozornil, že niektorí zneužívajú systém a klikajú si, že začínajú pracovať, keď sú ešte doma a nie sú na home office.

Vysoká fluktuácia

Sarlós spomenul, že petržalský úrad má dlhodobo vysokú fluktuáciu zamestnancov. Sledovanie GPS lokalizácie na home office k tomu časťou prispelo.

Minulý rok z približne 200 zamestnancov opustilo úrad 82 zamestnancov. V roku 2022 ukončilo pracovný pomer 78 a v roku 2021 odišlo 91 ľudí.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk