Aby billboard mohli osadiť, musí podľa stavebného úradu spĺňať technické požiadavky

Vizuálny smog v meste, bilbordy, reklama
ilustračné: SITA Vizuálny smog v meste, bilbordy, reklama

Aby billboard ako reklamná stavba dostal od príslušného stavebného úradu stavebné povolenie, a teda aby ho mohli osadiť, musí podľa neho spĺňať technické požiadavky.

Podľa hovorkyne mestskej časti Staré Mesto Nory Gubkovej v prípade, že billboard je reklamnou stavbou, súčasťou žiadosti o stavebné povolenie je aj projektová dokumentácia, vypracovaná oprávneným projektantom. “Projektová dokumentácia musí byť vypracovaná v súlade s technickými požiadavkami na stavby, za čo je zodpovedný projektant stavby, a jej súčasťou je aj statický posudok, vypracovaný oprávneným statikom,“ uviedla ďalej pre BratislavaDeň.sk Gubková.

Tieto povinnosti sa ale týkajú legálne umiestnenej reklamy, čo však s tou nelegálnou, s ktorou hlavné mesto stále bojuje. Tej je v Bratislave viac než dosť, podľa passportu reklamných zariadení má mesto vyše tisíc nelegálnych billboardov.

Ďalšie k téme

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk