Bratislava je jediným slovenským krajským mestom bez parkovacej politiky

bratislava-mesto-doprava-parkovacia-politika-gettyimages
Ilustračná foto: gettyimages

Výsledok však podľa nového primátora Bratislavy Matúša Valla bude závisieť od rokovaní s mestskými poslancami.

Parkovacia politika v hlavnom meste SR Bratislave, ktorú schválilo predchádzajúce mestské zastupiteľstvo, je z väčšej časti akceptovateľná, tvrdí to nový primátor hlavného mesta SR Bratislavy Matúš Vallo. „To znamená, rezidenčná parkovacia karta za ročný poplatok v intervale od 20 do 100 eur, pričom konkrétnu výšku si určia jednotlivé mestské časti a hodinové parkovanie pre nerezidentov, ktorého sadzbu tiež určia mestské časti,“ uviedol Vallo. „Výsledok však bude závisieť od rokovaní s poslancami mestského zastupiteľstva,“ doplnil.

Z parkovacej politiky v meste sa stala kauza. Opakovaným zmarením schválenia štatútu parkovacej politiky v hlavnom meste Bratislava aj naďalej ostáva jediným slovenským krajským mestom bez parkovacej politiky. Bývalý primátor hlavného mesta SR Bratislavy Ivo Nesrovnal sa k parkovacej politike v meste stále vracal.

Poslanci mali na stole návrh Dodatku Štatútu hlavného mesta SR Bratislavy, ktorý súvisí s parkovacou politikou, viackrát. Po viacerých neúspešných pokusoch o jeho schválenie ho poslancom dookola predkladal. Viackrát sa poslanci s primátorom pri tomto bode pohádali alebo sa k jeho prerokovaniu vôbec nedostali. Túto tému z rokovania bývalý primátor aj viackrát stiahol.

Zavedenie parkovacej politiky sa stále odďaľuje

Zavedenie parkovacej politiky v hlavnom meste SR Bratislave sa tak stále odďaľuje. Všeobecne záväzné nariadenie (VZN), ktoré určuje pravidlá parkovania v meste, platí od 1. marca minulého roka. Aby však mohli bratislavské mestské časti parkovaciu politiku praktizovať, musí byť schválený dodatok k štatútu. Dodatok k Štatútu hlavného mesta SR Bratislavy upravuje kompetencie hlavného mesta a mestských častí v užívaní ciest I. až IV. triedy.

Nemáme pripravené ani jedno záchytné parkovisko, nemáme pripravenú mestskú hromadnú dopravu. Obávam sa, že zavedenie parkovacej politiky sa presúva na nové volebné obdobie,“ povedal v lete mestský poslanec Ján Budaj, ktorý predložený dodatok dlhodobo kritizuje.

Dodatok k Štatútu hlavného mesta SR Bratislavy upravuje kompetencie hlavného mesta a mestských častí v užívaní ciest I. až IV. triedy. Zároveň splnomocňuje mestské časti schváliť VZN v miestnom zastupiteľstve, ktoré bude obsahovať najmä úpravu výšky úhrady za dočasné parkovanie, spôsob platenia úhrady a preukázania jej zaplatenia.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk