Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Autobus mhd ilustracna.jpg
Foto: ilustračné, www.google.sk
11. novembra 2019 Aktuálne správy od BratislavaDen.skSITA Diskusia()

Bratislavská integrovaná doprava ušetrí na dispečingových službách takmer 150-tisíc eur

Tender na vytvorenie dispečerského strediska BID vyhrala žilinská firma TransData s ponukou za vyše 122-tisíc eur.

Bratislavská integrovaná doprava (BID) minie na dispečingové služby o vyše polovicu menej ako odhadovala. Tender na vytvorenie dispečerského strediska vyhrala žilinská firma TransData s cenovou ponukou 122 600 eur, pričom predpokladaná hodnota zákazky bola vyše 270-tisíc eur. Vyplýva to z informácií vo Vestníku Úradu pre verejné obstarávanie.

Podľa BID víťazná ponuka s výrazne nižšou cenou, ako bola predpokladaná hodnota zákazky, sa neodrazí na kvalite dispečingovej služby. Podmienkou súťaže bolo totiž obstarať dispečingové služby za čo najnižšiu cenu a v čo najvyššej kvalite.

Ušetrené finančné prostriedky je možné následne investovať do ďalších rozvojových projektov. Keďže sa nachádzame v období tvorby rozpočtu na rok 2020, ich zoznam a harmonogram realizácie je vo fáze prípravy,“ uviedol Staník s tým, že konečné rozhodnutie o investovaní ušetrených peňazí podlieha schváleniu akcionárov.

Nadväznosť spojov

Do verejnej súťaže sa celkovo prihlásilo päť uchádzačov. Okrem víťaznej TransData ponuku vypracovali aj dva české subjekty, firma T-Mapy s ponukou za takmer 170-tisíc eur a Ivo Herman s ponukou za 174-tisíc eur. Do tendra sa prihlásila aj skupina dvoch firiem, a to banskobystrický Emolis j.s.a. so žilinskou Emtest s cenovou ponukou 197-tisíc eur. Najdrahšiu ponuku predložila trnavská spoločnosť YMS, a to za 218-tisíc eur.

Firma TransData dodá softvér, prostredníctvom ktorého budú riadiť dopravu, sledovať polohy vozidiel mestskej hromadnej dopravy (MHD), prímestskej autobusovej dopravy a regionálnej železničnej dopravy v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji (IDS BK).

Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca BID Miroslav Staník, cieľom je zefektívnenie nadväznosti spojov a eliminácia zbytočného státia spojov. Keďže dispečer bude vydávať pokyn spojom, aby počkali na meškajúci vlak alebo autobus, budú môcť prepracovať cestovné poriadky tak, aby nadväzujúce spoje zbytočne nečakali aj v prípade, že vlak či autobus príde načas.

Rovnaké podmienky

Bratislavská integrovaná doprava zastrešuje dopravné služby v bratislavskom regióne. Hlavnou výhodou cestovania v rámci integrovanej dopravy je možnosť zakúpením jedného lístka využívať viacero dopravcov za rovnakých prepravných a tarifných podmienok.

Do systému integrovanej dopravy sú zapojení Dopravný podnik Bratislava, RegioJet, Slovak Lines a Železničná spoločnosť Slovensko, v Bratislavskom kraji sa tento systém uplatňuje zatiaľ v regiónoch Dunajská Lužná, Pezinok, Malacky a Senec. Od 1. augusta je do systému integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji zapojená aj železničná stanica v Trnave.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X