Bratislavský magistrát vyhlasuje výberové konania na šéfov mestských podnikov sú otvorené. Pozrite sa, koho hľadajú a aké sú očakávania

bratislava-mesto-doprava-parkovacia-politika-gettyimages
Ilustračná foto: gettyimages

Bratislava hľadá záujemcov o pozície šéfov mestských podnikov a organizácií hlavného mesta. Na prihlásenie majú už len dva týždne.

Bratislavský magistrát chce na novo obsadiť vedúce pozície mestských podnikov, preto vyhlásil výberové konanie, v ktorom o tieto pozície môžu zabojovať odborníčky a odborníci. Termín na podanie prihlášok uplynie 16. mája. Noví predsedovia predstavenstiev budú zároveň vykonávať činnosti, ktoré doteraz vykonávali generálni riaditelia nasledovných spoločností.

V aktuálnom prvom kole výberových konaní obsadzuje magistrát pozície predsedov predstavenstiev pre spoločnosti:

Výberové konania sú vyhlásené aj na pozície riaditeľov:

Mesto chce takýmto spôsobom predísť politizácii riadenia mestských podnikov a riadiť ich tak kvalitnejšie a efektívnejšie. „Manažmenty podnikov by mali pozostávať z odborníkov na manažment a podnikanie, zvlášť v oblasti mestských podnikov, monopolných poskytovateľov verejných služieb v meste,“ objasňuje požiadavky na záujemcov hovorca Bratislavy Peter Bubla. Zároveň od nich očakávajú zručnosti v riadení a hospodárení s tým, že manažér bude schopný odolávať nelegitímnym súkromným záujmom, ktoré by mohli podkopávať zodpovedné hospodárenie s verejnými prostriedkami investovanými do mestských podnikov.

Ďalším dôležitým bodom je účinnejšia kontrola a lepšia komunikácia medzi mestom a mestskými podnikmi, ktorú realizuje mesto prostredníctvom novozriadeného referátu výkonu majetkových práv na magistráte, no taktiež prostredníctvom zástupcov mestského zastupiteľstva v dozorných radách mestských podnikov. Podľa nových stanov spoločností už mesto vyžaduje predchádzajúci písomný súhlas na vykonanie významných úkonov a transakcií mestským podnikom. Všetky transakcie podniku bez súhlasu mesta budú neplatné.

Mesto rozhoduje o:

  • významných obchodných záležitostiach podnikov, ako je scudzenie a zaťaženie majetku (napríklad predaj majetku, alebo založenie majetku a pod.);
  • uzatvorení zmluvného vzťahu o objeme nad 200 000 eur;
  • schválení organizačného a kompetenčného poriadku;
  • investičných a obchodných plánoch.

Mesto vyžaduje aj zabezpečenie súčinnosti mestských podnikov pri zavádzaní viacerých politík mesta v oblasti pôsobenia mestských podnikov. Ich spolupôsobenie pri aktualizácii politík a zavádzaní nových politík je preto pre mesto kľúčové.

Zároveň v súčasnosti prebieha výberové konanie na ekonomického analytika mestských podnikov, ktorý v súčinnosti so Sekciou financií bude analyzovať činnosť mestských podnikov,“ informuje hovorca mesta.

Základnými úlohami referátu sú preto:

  1. Zodpovedne vykonávať majetkové práva mesta v súlade so schválenými politikami mesta, rozhodnutiami mestského zastupiteľstva a stanovami.
  2. Sledovať finančnú disciplínu, priebežne kontrolovať finančné hospodárenie mestských podnikov a poskytovať im kvalifikovanú spätnú väzbu a kontrolu pri hospodárení.
  3. Formulovať jasné finančné a nefinančné očakávania od mestských podnikov.
  4. Hľadať pozitívne prepojenia medzi podnikmi a mestom a podnikmi vzájomne.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk