Jednou z hlavných zmien je rozdelenie poplatku 49 eur za prvé auto.
Bratislavský magistrát postupne upravuje návrh parkovacej politiky. Hlavné zmeny všeobecne záväzného nariadenie (VZN) sa týkajú poplatkov za prvé auto, výnosov mestských častí z parkovania a regulovaných zón. K pôvodnému návrhu prišlo z mestských častí 108 pripomienok, z ktorých 78 magistrát vložil do upravenej verzie.
Za pôvodných 49 eur dostane rezident rovnaký balík služieb, ale je rozdelený na dve položky. Za 39 eur získa rezident možnosť parkovať vo vlastnej zóne a 100 hodín parkovania ročne pre svoje návštevy, a za ďalších 10 eur za rok môže získať rezident dvojhodinový benefit denne na parkovanie v iných zónach.
Magistrát pristúpil k tejto úprave z dôvodu, aby si kartu za 10 eur mohli kúpiť aj tí Bratislavčania, ktorí nebudú mať trvalý pobyt v regulovanej zóne a nebudú potrebovať rezidentskú kartu. Zároveň však môžu využívať dvojhodinové bezplatné parkovanie v spoplatnených zónach. Na rozdiel od pôvodného návrhu si môže každý majiteľ parkovacej karty kúpiť toto dvojhodinové parkovanie aj za druhé a tretie auto v domácnosti.
Staré mesto má mať špeciálne podmienky
V novej verzii VZN upravilo mesto aj rozdelenie výnosov z parkovania medzi mestom a mestskými časťami. Prihliada na to, že niektoré mestské časti, ako napríklad Petržalka alebo Dúbravka, sú prevažne rezidentské zóny, ale napríklad Staré Mesto je prevažne návštevnícka zóna. Deľba výnosov je nastavená v návrhu ako 50 percent pre mesto a 50 pre mestské časti z rezidentských kariet a v pomere 85 : 15 za dočasné parkovanie.
Staré Mesto má mať samostatný pomer delenia výnosov, a to v pôvodnom uvádzanom pomere 70 percent pre mesto a 30 pre mestskú časť z rezidentských kariet a rovnako aj z dočasného parkovania. V Starom Meste takisto nebude platiť denný dvojhodinový benefit parkovania v iných zónach. „Staré mesto má mať špeciálne podmienky. Táto mestská časť je pod obrovským parkovacím tlakom. Po dohode s touto mestskou časťou sme sa vrátili k pôvodnému modelu 70 : 30,“ uviedol Vallo.
Magistrát uvádza, že parkovacia politika začne reálne platiť začiatkom roka 2021. Dovtedy chce mesto zriadiť 12 záchytných parkovísk, posilniť linky metskej hromadnej dopravy, predĺžiť električkové radiály alebo vytvoriť nové pruhy pre vozidlá MHD. Momentálne upravenú VZN pripomienkujú občania. Do dnešného dňa eviduje magistrát približne 2-tisíc pripomienok od občanov. Pripomienky následne pripoja k VZN, ktoré magistrát plánuje schvaľovať na júnovom zastupiteľstve.