Cestujúci si na nový systém verejnej dopravy zvykajú

autobusy
ilustračné: BSK

Cestujúci v Bratislavskom kraji Bratislavskou integrovanou dopravou (BID) najčastejšie využívali v roku 2016 predplatný cestovný lístok. Zároveň po prvom roku fungovania tejto dopravy v kraji si cestujúci postupne na nový systém cestovania verejnou dopravou zvykajú a začínajú využívať jeho služby vo svoj prospech.

Týmito slovami zhodnotil v pondelok na tlačovej konferencii rok 2016 v bratislavskom Integrovanom dopravnom systéme predseda predstavenstva BID Marián Rovenský.

Podľa generálnej riaditeľky BID Zuzany Horčíkovej v štruktúre cestovných lístkov na jednu cestu dominovali v tomto roku 15-minútové lístky. Tie si kúpilo 54,16 percenta cestujúcich. Druhými najpredávanejšími boli 30-minútové lístky, ktoré si kúpilo 24 percent cestujúcich. „Od novembra 2015 sme pre dôchodcov nad 70 rokov zaviedli ročný sieťový predplatný cestovný lístok, ktorý si mohli bezplatne vybaviť na predajných miestach všetkých dopravcov. Od novembra 2015 do konca októbra 2016 sme týchto Seniorpasov vydali celkom 51 959 kusov,“ informovala Horčíková.

Zároveň dodala, že od 11. apríla 2016 sa do BID podarilo zaviesť Bratislava City Card, turistickú kartu, ktorá poskytuje domácim aj zahraničným návštevníkom hlavného mesta rôzne zľavy, a túto kartu môžu využiť na cestovanie v rámci zón 100 + 101. Cestovať tak možno električkami, trolejbusmi, autobusmi liniek 20 – 799, nočnými linkami N21 – N99, ako aj vlakmi liniek „S“, čiže všetkých prímestských vlakov kategórie osobný vlak a regionálny expres Železničnej spoločnosti Slovensko. Čo sa týka infocentra, ktoré poskytuje cestujúcim informácie rôzneho druhu, najviac otázok od ľudí, až 80 percent, smerovalo na tarify a prepravný poriadok.

Bratislavská integrovaná doprava pripravuje v roku 2017 najmä zlepšenie služieb pre cestujúcich. Plánuje zriadiť vyhľadávač spojení, prostredníctvom ktorého si cestujúci bude môcť jednoducho naplánovať svoju cestu. Ďalej uvažuje tiež o zavedení do prevádzky mobilnej dopravnej aplikácie, ktorá umožní používateľovi vyhľadanie spojenia, sledovanie polohy spoja, predaj cestovného lístka, ako aj prístup k informáciám o Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji a priamy kontakt s kontaktným centrom BID. V budúcom roku chce BID tiež optimalizovať dopravu, ktorá by cestujúcim mala priniesť zlepšenie fungovania verejnej dopravy.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk