Chaos s parkovaním v meste: Obyvatelia chcú zavedenie už aj na ich uliciach, parkujú tu z iných okruhov

++
Foto: archívne, www.facebook.com

Rezidenti bratislavského Nového Mesta čelia narastajúcim problémom s parkovaním. Mnohí volajú po rýchlejšom zavedení systému PAAS aj do ulíc ako Nobelova, Odborárska či Podniková. Mesto reaguje, no riešenia prídu najskôr v roku 2026. Medzitým sa diskusia medzi obyvateľmi a samosprávou rozbieha naplno.

V bratislavskej mestskej časti Nové Mesto sa čoraz viac diskutuje o potrebe zavedenia parkovacej politiky PAAS v ďalších lokalitách. Obyvatelia ulíc Nobelova, Odborárska a Podniková upozorňujú na zhoršujúcu sa situáciu, keď sa parkovanie pred vlastnými domami stáva prakticky nemožným.

Mnohí z nich kritizujú, že na uliciach sa hromadia autá s evidenčnými číslami mimo Bratislavy a parkujú tam vodiči z iných častí, kde už PAAS platí. Okrem toho upozorňujú aj na rizikové situácie pri školách, kde autá bránia výhľadu na prechodoch pre chodcov, čím ohrozujú bezpečnosť detí.

Podľa starostu Matúša Čupku je zámer zaviesť PAAS do uvedených ulíc reálny, no predchádzať mu bude implementácia systému v oblasti Kramárov, ktorú mestská časť plánuje spustiť na jar 2026. Až po jej zavedení by mali nasledovať Nobelova a okolie, pričom ďalším v poradí bude zóna Dimitrovky. Tá by mohla byť spustená najskôr na prelome rokov 2026 a 2027.

Samospráva ubezpečuje, že celý proces bude sprevádzať aj verejné pripomienkovanie projektov a obyvateľom bude daný priestor na vyjadrenie.

Téma rezonuje aj na sociálnych sieťach, kde obyvatelia vyjadrujú frustráciu z neprehľadnosti systému a dlhého čakania. Poukazujú na to, že čiastočné zavádzanie zón spôsobuje presun áut do oblastí, kde PAAS ešte neplatí, a tým len prehlbuje problémy.

Viacerí by privítali jednotné a koordinované riešenie, ktoré by zohľadnilo aj kultúrne, športové a administratívne funkcie jednotlivých zón. Niektorí kritizujú zaradenie svojej oblasti do zóny NM4, ktorú vnímajú ako nevhodnú kvôli dominancii priemyselných areálov a absencii verejných služieb.

Zaznievajú aj konkrétne výzvy na magistrát, aby urýchlil výstavbu záchytných parkovísk či riešil nedostatok parkovacích miest cez partnerstvá s vlastníkmi súkromných pozemkov. Obyvatelia taktiež volajú po transparentnej komunikácii a vysvetlení pravidiel, ktoré sa často menia, čo vedie k nejasnostiam, pokutám a napätiu medzi vodičmi a mestskou políciou.

Mestská časť zdôrazňuje, že systém PAAS nie je len o vyberaní poplatkov, ale má za cieľ zvýhodniť rezidentov a vytvoriť férovejšie podmienky pre parkovanie. V rámci zavádzania sa tiež plánujú zlepšenia pre chodcov a cyklistov, najmä v blízkosti škôl a frekventovaných priechodov.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk