Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Elektricka alxyho zrazka nehoda.jpg
Foto: ilustračné, www.google.sk
20. februára 2020 Aktuálne správy od BratislavaDen.skSITA Diskusia()

Ďalšia výluka električiek do Dúbravky je naplánovaná na začiatok mája

Cestujúci budú jazdiť náhradnou autobusovou dopravou s prestupným miestom pod Mostom SNP.

Ďalšia výluka električiek do bratislavskej mestskej časti Dúbravka sa začne 2. mája. Dôvodom je modernizácia najdlhšieho úseku trate v rámci rekonštrukcie Karlovesko-Dúbravskej radiály, tentoraz od tunela po zástavku Molecovu. Cestujúci budú jazdiť náhradnou autobusovou dopravou s prestupným miestom pod Mostom SNP.

Finálny termín dokončenia modernizácie Karlovesko-Dúbravskej radiály má byť 12. september 2020. Informovala o tom mestská časť Dúbravka.

Každé štyri minúty

Premávku električiek do Karlovej Vsi spustili po rekonštrukcii trate v tejto mestskej časti 19. decembra v minulom roku a od soboty 22. februára znovu začne jazdiť električka do Dúbravky, zatiaľ len linka číslo 4. Prvá električka vyrazí o 4.40 hod.

Spoj má premávať každé štyri minúty v špičke, každých päť minút mimo špičky a každých 7,5 minúty počas víkendov.

Vďaka spusteniu premávky električiek zároveň príde k ukončeniu premávky linky náhradnej dopravy X5,“ informoval Dopravný podnik Bratislavy. O návrate električky číslo 5 a jej premávky na trase Dúbravka – Rača rozhodnú po skončení výluk a rekonštrukcie Karlovesko-Dúbravskej radiály.

Odstránili staré koľajnice

Rekonštrukcia sa začala v júni minulého roka a úsek od tunela po Molecovu je poslednou etapou, ktorou ukončia modernizáciu Karlovesko-Dúbravskej magistrály.

Počas modernizácie trate odstránili staré koľajnice a trolejové vedenie, koľajový zvršok a následne odťažili aj starý koľajový spodok. Vybudovali nové podložie, osadili nové stĺpy trakčného vedenia, položili 9 520 metrov nových koľajníc, natiahli 4 860 metrov nového trolejového vedenia, použili 3 500 kubíkov betónu na pevnú jazdnú dráhu.

Taktiež osadili nový mobiliár s USB portami na lavičkách. Opätovnú prevádzku električiek v týchto mestských častiach zdržalo zle zakreslené inžinierske siete, ako aj spor s majiteľmi pozemku, kde je umiestnená trakčná meniareň.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X