Bratislavaden.sk
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Pexels
reklama:
reklama:
reklama:
28. novembra 2019 Tipy redakcie od DamskaJazda.skSITA

5 spôsobov, ako si udržať formu počas chladnejších dní

Je pravda, že plnšie bruško, či stehná, pod kombinézou nevidno, no pri prvých jarných lúčoch zahviezdime, len ak sa cvičenia nevzdáme ani v chladných mesiacoch. Na fit postave do plaviek sa začína pracovať už v zime, vážení!

Mnohí z nás v zime prepadajú lenivosti a únave. Behajú azda len s myškou na klávesnici, keď si vyberajú, pri ktorom filme strávia ďalšie tri hodiny s vyloženými nohami na sedačke, zakutraní dekou. Na leňošenie sa dá veľmi rýchlo zvyknúť a sami dobre vieme, aké náročné je vrátiť sa do formy, keď z nej vypadneme.

Sezóna zimných športov patrí k obľúbeným najmä v rodinách, ktoré sa každoročne aspoň raz vyberú na svah prevetrať svoje lyže a snowboardy. Týždeň strávený na lyžovačke je pre naše telo ako adrenalínová bomba, psychická hygiena a príjemná fyzická záťaž. Z každej lyžovačky si odnášame nie len dobrú svalovicu, no najmä zážitky, utužené vzťahy, a spomienky, na ktoré nikdy nezabudneme.

Celý rok nám visia v skrini a čakajú na príchod zimy. Korčule na ľad! Zábava a zároveň zdravý tréning. Korčuľovanie na ľade je jednou z pohybových aktivít, pri ktorej sa odreagujeme a vylepšíme svoje schopnosti udržať si rovnováhu, ktorá sa časom odrazí aj počas chôdze, či státia. Vďaka rýchlym pohybom nôh zapájame kolenné a bedrové kĺby, čo sa odráža na ich lepšej flexibilite.

reklama:

Odvážlivcom odborníci radia otužovať. Teraz nemáme na mysli bezhlavé hádzanie sa do jazera, ako to robia skúsené ľadové medvede. Hovoríme o rekreačnom otužovaní. To je jeden zo spôsobov, ako zobrať chlad za výzvu, a popasovať sa s pani Zimou rázne, a s odhodlaním. Zlepšíme si tak telesnú kondíciu, upevníme zdravie a koniec koncov i silu vôle. Nikto z nás sa otužilcom nenarodil. Preto si táto zimná disciplína vyžaduje poriadnu prípravu, noci strávené pod tenkou dekou, behanie a bicyklovanie v ľahkom úbore a sprchovanie sa vlažnou až studenou vodou.

Príliš kruté? Pre tých viac pohodlných tu máme aj menej mrazivé nápady, ako si svoje telo udržať v kondícii aj počas zimných mesiacov. Prichádzajúci nový rok sa nesmie v znamení predsavzatí. Motivujme sa už teraz a buďme o krok vpred. Cieľ sa nám bude ľahšie plniť v zabehnutom režime. Zostavme si preto plán domácich cvičení, ktoré zvládneme ľavou zadnou aj v pohodlí domova.

Ak do svojich tréningov zapojíme aj prechádzky po zasnežených uliciach, doprajeme pohyb svojmu telu a relax mysli, ktorej chôdza pomáha v prívale endorfínov, po ktorých budeme pozitívne nadstavení a plní elánu a sily. Záťaž v podobe snehu, poľadovice či blata hrá v náš prospech. Čím náročnejší terén, tým väčší záber na naše svalové ústrojenstvo. Pri pohľade na nádhernú okolitú zimnú scenériu si ani neuvedomíme, koľko krokov sme prešli a aké kvantum kalórií sme spálili. Novodobé technológie myslia na všetko. Napríklad s inteligentnými hodinkami značky Carneo si okrem prejdenej vzdialenosti vieme kontrolovať srdcový tep, monitorovať spálené kalórie či dokonca kvalitu spánku.

reklama:

CARNEO máme zimu pod kontrolou!

reklama:

Odporúčané

K téme

Pravda o detoxikačných čajoch. Naozaj sa po nich chudne? Ako na sexi ploché brucho? Tieto chytré potraviny nám rozpustia kilá a zdvihnú náladu

Témy

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.