Bratislavaden.sk
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
únava, spánok, poruchy spánku, nespavosť, bolesť, choroba, zdravie
Thinkstock
reklama:
reklama:
reklama:
13. októbra 2016 ZdravieVýživa od DamskaJazda.skSITA

Ako jesť, aby ste mali kvalitný spánok?

Vstávate ráno unavená, máte ľahký spánok a v noci sa často  budíte? Kvalitný spánok je pre regeneráciu organizmu nevyhnutný, a v dnešnej uponáhľanej dobe obzvlášť. Problémy so spánkom môžu mať samozrejme rôzne príčiny, niekedy ale jednoducho súvisia s tým čo a kedy počas dňa jeme.

Ak chcete zlepšiť kvalitu svojho spánku, skúste nasledujúce tipy:

Striedma večera

Na večeru si dajte len menšiu porciu. Ak si totiž doprajete príliš veľa jedla, s plným žalúdkom sa nebudete cítiť dobre a bude sa vám ťažšie zaspávať. Príliš malá porcia sa ale tiež nevyplatí –  prebudiť vás v noci môže aj pocit hladu.

reklama:

Pozor na tuky a bielkoviny

Ustrážte si večer aj príjem tukov a bielkovín. Mastné jedlá zaťažujú trávenie, potraviny bohaté na bielkoviny zase v mozgu stimulujú tvorbu látok, vďaka ktorým sme bdelší. Nízkotučné jedlá organizmus strávi rýchlejšie, zdravé sacharidy zase stimulujú chemické reakcie, ktoré telu pomôžu uvoľniť sa a pripraviť sa na spánok. Naplánujte si večeru tak, aby v nej boli prevažne  zdravé sacharidy v podobe zeleniny, ovocia, celozrnných obilnín a strukovín a pridajte len malú porciu bielkovín.

Káva a alkohol rovná sa prebdená noc

reklama:

Ak kávu pijete pravidelne, vaše telo už na ňu môže byť zvyknuté a so zaspávaním nemusíte mať problém. Faktom ale zostáva, že kofeín a alkohol môžu narušiť optimálnu kvalitu spánku – aj keď zaspíte, nasleduje časté budenie a telo sa tak nedostane do najdôležitejšej fázy hlbokého spánku.

Menej tekutín

Večer obmedzte aj príjem tekutín – príčinou nepokojného spánku a častého vstávania môže byť aj plný mechúr. Snažte sa tekutiny pravidelne dopĺňať v priebehu celého dňa, nenechávajte to len na večer.

reklama:

Zdroj: Herbalife

reklama:

Odporúčané

K téme

Chcete mať kvalitný spánok? Týchto 5 vecí by ste mali podľa Feng Shui dodržať! 7 polôh počas spánku: Toto všetko prezredia o vašom vzťahu!

Témy

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.