Si to, čo piješ, alebo aké chute Slováci milujú?

Leto, piť, priateľky, smiať sa, krásky, kola

Hoci sa toho o kolových nápojoch napísalo, a pravdepodobne ešte aj napíše, mnoho, a  vedú sa okolo ich konzumácie neustále diskusie, sme ľudia, ktorí sladké chute skrátka milujú. Ako veľmi? Tak, že približne každý štvrtý Slovák si pohár koly dopraje aspoň raz do týždňa.

Hovorí sa – si to, čo ješ, ale bez váhania môžeme toto príslovie uplatniť aj pri nápojoch. Agentúra Datamar totiž uskutočnila tento rok spotrebiteľský prieskum, ktorý ukázal, že Slováci sú koloví gurmáni a konzumácia týchto nápojov je v našich končinách pomerne frekventovaná. Uskutočnený prieskum preto sondoval, aké je nákupné správanie a preferencie slovenských spotrebiteľov vo vzťahu ku kolovým nápojom a nakoľko sa zaujímajú o ich zloženie. O tom, že kolové nápoje sú častou súčasťou našich nákupných košíkom svedčí i skutočnosť, že len 0,3 % populácie tvrdí, že kolové nápoje vôbec nepije.

Ukázalo sa, že pre takmer polovicu slovenskej populácie je konzumácia kolových nápojov bežnou súčasťou života a doprajú si ich bez hľadania nejakej „zámienky“, ako sú napríklad oslavy, spoločenské udalosti, party a podobne. Pre niektorých je kolový nápoj zdrojom doplnenia energie, najmä za volantom, ale i životobudičom po prebdenej noci.

Slovenskí spotrebitelia sa pri nákupe primárne riadia chuťovými preferenciami. Až 50 % z nich presne vie, čo im chutí, a preto pre nich cena nezohráva takú veľkú rolu. Ak by si však Slováci mali možnosť vybrať sladidlo, ktoré by ich kolový nápoj obsahoval, až 86 % by uprednostnilo cukor. Práve druh použitého sladidla je informácia, ktorú spotrebitelia na etiketách najčastejšie sledujú a o ktorú sa zaujímajú.

Prieskum tiež ukázal, že sedem z desiatich Slovákov sa považuje za kolových znalcov schopných rozoznať, akú značku nápoja pije. A čo vy? Trúfnete si?

www.subojchuti.sk

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom