L’Oréal pomáha spotrebiteľom robiť udržateľnejšie nákupné rozhodnutia

L’Oréal pomáha spotrebiteľom robiť udržateľnejšie nákupné rozhodnutia
Zdroj foto: L’Oréal

Zákazníci v Českej republike a na Slovensku sa môžu dozvedieť o environmentálnom a sociálnom dopade produktov značky Garnier.

Systém označovania environmentálneho a sociálneho dopadu bol vytvorený spoločnosťou L’Oréal, aby pomohol spotrebiteľom robiť udržateľnejšie rozhodnutia v ich každodennom živote na základe dostupných informácii o produkte, napríklad pri nákupe šampónu, micelárnej vody alebo telového a ochranného mlieka. Systém, ktorý je teraz dostupný pre českých a slovenských spotrebiteľov online, hodnotí vplyv produktov na životné prostredie na stupnici od A po E, pričom produkty s hodnotením „A“ sú najlepšie vo svojej kategórii. Metóda bola overená nezávislými vedeckými pracovníkmi a odborníkmi a údaje boli overené nezávislou audítorskou spoločnosťou.

Systém pomôže spotrebiteľom transparentným spôsobom pochopiť a porovnať environmentálne a sociálne dopady produktov, či už si vyberajú kondicionér alebo micelárnu vodu. Metóda je celosvetovo dostupná pre 5 značiek skupiny L’Oréal: Garnier, L’Oréal Paris, La Roche Posay, Vichy a Biotherm. Cieľom spoločnosti je v budúcnosti používať systém na všetkých svojich značkách na trhoch, kde pôsobia.

V Českej republike a na Slovensku bol Garnier prvou značkou, ktorá zaviedla systém označovania environmentálnych a sociálnych vplyvov svojich produktov, konkrétne vlasovej starostlivosti (šampóny, kondicionéry) a produktov starostlivosti o pleť ( pleťové čistiace produkty, telové a ochranné mlieka) Na webovej stránke Garnier nájdete všetky informácie o produkte v spodnej časti webovej stránky po kliknutí na produkt: napríklad skóre vplyvu na životné prostredie, výrobné podmienky produktu a taktiež vplyv obalu na životné prostredie.

L’Oréal pomáha spotrebiteľom robiť udržateľnejšie nákupné rozhodnutia
Zdroj foto: L’Oréal

Systém Označenia Dopadu Produktu (Product Impact Labelling – „PIL“)  nepriamo zapája spotrebiteľov do rozvoja udržateľnejšieho kozmetického priemyslu. Napríklad pri porovnávaní dvoch produktov môžu spotrebitelia zvážiť vplyv na životné prostredie a pridať do nákupného košíka  produkt, ktorý má hodnotenie „A“ na rozdiel od produktu, ktorý má hodnotenie „D“ alebo „E“. To by mohlo prispieť k uvedomelejším nákupným návykom a udržateľnému kozmetickému priemyslu: posun dopytu smerom k produktom s hodnotením „A“, tzn. s nižšou environmentálnou stopou by mohol mať v budúcnosti veľký vplyv na aktivity spoločností v oblasti udržateľnosti.

L’Oréal pomáha spotrebiteľom robiť udržateľnejšie nákupné rozhodnutia
Zdroj foto: L’Oréal

Skóre vplyvu na životné prostredie poskytuje presnú predstavu o vplyve produktu spoločnosti L’Oréal zvážením doterajších 14 faktorov vplyvu na planétu, ako sú emisie skleníkových plynov, nedostatok vody, acidifikácia oceánov alebo vplyv na biodiverzitu. Tieto vplyvy sa merajú v každej fáze životného cyklu produktu nielen pri pohľade na zdroje, výrobu a prepravu, ale aj na spotrebiteľské využitie a recyklovateľnosť obalov. Do výpočtu vstupuje napríklad voda použitá vo výrobnom cykle, percento recyklovaného plastu použitého v balení a emisie CO2 na ohrev vody v sprche. V prípade kozmetiky sú najdôležitejšími faktormi vplyvu uhlíková a vodná stopa. V priemere 60 % vodnej stopy šampónu alebo kondicionéra pochádza z fázy používania produktu. To je dôvod, prečo L’Oréal pracuje na zlepšení zmývateľnosti svojich šampónov a kondicionérov.

Súčasťou systému Označenie Dopadu Produktov (PIL) sú aj doplňujúce informácie na stránkach značiek o podmienkach výroby, profile obalu a spoločenskom dopade produktov. To zahŕňa napríklad dodržiavanie základných zásad Organizácie Spojených Národov (OSN) všetkými dodávateľmi ingrediencii a komponentov a počet dodávateľov, ktorí sa zaviazali k sociálnemu začleneniu členov zraniteľných komunít.

L’Oréal pomáha spotrebiteľom robiť udržateľnejšie nákupné rozhodnutia
Zdroj foto: L’Oréal

„Za posledné desaťročie sme našu spoločnosť zásadne transformovali, pričom udržateľnosť sa stala jadrom nášho obchodného modelu. S našimi novými záväzkami vstupujeme do novej fázy zrýchlenia tejto transformácie: ideme nad rámec nášho priameho vplyvu na životné prostredie, pomáhame spotrebiteľom robiť udržateľnejšie rozhodnutia, zároveň vytvárame pozitívny sociálny a environmentálny prínos. Ako líder v tomto odvetví si myslíme, že je našou úlohou prispievať k budovaniu inkluzívnej a udržateľnej spoločnosti,“ povedala Alexandra Palt, Chief Corporate Responsibility Officer spoločnosti L’Oréal.

Súčasne s Označením Dopadu Produktov (PIL) je L’Oréal taktiež členom EcoBeautyScore Consortium, ktoré združuje 42 spoločností a profesijných združení z kozmetického priemyslu. Cieľom konzorcia je spoločne vyvíjať celopriemyselný systém hodnotenia vplyvu na životné prostredie a bodového hodnotenia kozmetických produktov. Tento prístup má globálny rozsah a môže pomôcť poskytnúť spotrebiteľom jasné, transparentné a porovnateľné informácie o vplyve na životné prostredie na základe spoločnej vedecky podloženej metodológie. Prvý prototyp EcoBeautyScore má byť zverejnený do konca roka 2023.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom