Módna značka Nehera si podmanila Paríž

Výber z kolekcie značky Nehera na jar/leto 2015
Nehera Prague

Na parížskom týždni módy, ktorý sa skončil iba pred pár dňami, predviedla svoju kolekciu aj znovuzrodená značka Nehera. Jej korene siahajú ešte do čias Československa.

Podnetom pri tvorbe kolekcie na jar/leto 2015 s nádychom modernej avantgardy bol nepopísaný štít. Kreatívny tím pod vedením Samuela Dríru sa inšpiroval modelkou Josie Borain, jej bielymi košeľovými šatami a tiež nemeckou tanečnicou Pinou Bausch.

Základom pre jednotlivé modely bolo sako a jeho čistá podstata a forma. Všetko ostatné pridávali a budovali postupne, podobne ako je to pri tvorbe architektonického plánu. Z materiálov dominovala štruktúrovaná bavlna, vypratý popelín, textúrované nefarbené plátno či prešívaný ľan.

Tón kolekcie bol zasadený do tenzie medzi disciplínou a romancou. Kolekcia bola štúdiom detailu a prirodzenej príťažlivosti. Použité materiály odrážali myšlienku krehkosti v spojení s jednoduchosťou.

Značka Nehera podáva jedinečný pohľad na modernú eleganciu. Vychádza pritom zo svojho historického dedičstva. Pracuje s čistými líniami a zemitými farebnými odtieňmi. Je odvážna a inšpiratívna. Minimalizmus a čistota modelov v podaní Nehery v sebe ukrýva čosi lákavé. Ponúka istú otvorenosť a nahotu, a pritom si zachováva svoju identitu.

Znovuzrodená Nehera je na módnej scéne ešte len krátko, toto je jej druhá kolekcia. Samotná prehliadka sa konala v svetovej metropole módy, Paríži, kde si už stihla získať uznanie odbornej i laickej verejnosti. U nás si meno ešte len buduje, jedno je však isté: i keď možno neosloví každého, na slovenskú módnu scénu už teraz priniesla niečo unikátne.

Nehera na jar/leto 2015
Nehera na jar/leto 2015 Nehera Prague

Jan Nehera (1899-1958), vyučený zámočník a biznismen z Prostějova, založil v roku 1923 odevnú firmu, ktorá postupne nadobudla renomé po celom svete. K úspechu mu dopomohla vysoká úroveň služieb, na ktorej si potrpel. Zákazníkom ponúkal široký sortiment tovaru – odev, doplnky, vrátane topánok, neskôr dokonca aj vlastné modely oblekov. Nehera si osvojil obchodnú stratégiu Tomáša Baťu a vybudoval sieť vlastných predajní. V roku 1938 mal po Československu viac než 130 obchodov s takmer 1000 zamestnancami. Jeho reklamný slogan „Nehera šije šaty dobre“ bol známy v celej republike.

Vďaka Janovi Neherovi sa na Slovensku začala písať história odevnej výroby. Po druhej svetovej vojne však značka zanikla a ožila až v roku 2013 pod vedením nového kreatívneho tímu. Na jeho čele stojí od júla tothto roka Samuel Dríra, ktorý v minulosti spolupracoval so značkami ako Hugo Boss, the Row a Hermès.

Príspevok napísala módna konzultantka Barbora Dudinská pôsobiaca v Toronte, pôvodom Slovenka, čitateľom portálu Dámska jazda.sk prostredníctvom reportáží približuje najvýznamnejšie spoločenské podujatia vo svete súvisiace s módou a módnymi trendmi. Aktuálne novinky zo sveta módy prináša aj na jej oficiálnej webovej stránke www.barboradudinska.com.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom