Bratislavaden.sk
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
úsmev, žena, kráska, radosť
2
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
www.gettyimages.com
reklama:
reklama:
reklama:
15. januára 2019 ZdravieDomáci lekár od DamskaJazda.skSITA

5 jedál a trikov, ktoré vám dodajú energiu

Ak aj vy bojujete s únavou, máme pre vás skvelé tipy, ako sa prebrať.

Klipkajú vám oči a jediné, po čom túžite, je vaša posteľ a poriadny spánok – máte však pred sebou vyčerpávajúci deň plný povinností. Preto siahnete po energetických nápojoch, preháňate to s kofeínom alebo si navrávate, že pomôže množstvo sladkostí.

Existujú však aj zdravšie spôsoby, ako túžbu po spánku zahnať a pocítiť prílev energie.

Paradoxne, jedným z prirodzených mechanizmov vášho tela je zívanie. „Zívanie je spôsob, akým vaše telo ochladzuje mozog a teda ho i zobúdza,“ vysvetlil Andrew Gallup z Princetonskej univerzity.

reklama:

Ďalším zaručeným prebúdzačom je pohyb. Podľa štúdie v magazíne Personality and Social Psychology stačí 10-minútová prechádzka na to, aby ste nadobudli energiu na ďalšie dve hodiny a zároveň funguje omnoho lepšie, ako mnohými preferované sladkosti. Pomôže tiež, keď sa trochu ponaťahujete a zacvičíte si.

Ak zaspávate v kancelárii pri počítači a pracovný deň sa ani zďaleka nekončí, skúste trochu porušiť pracovnú morálku.

Zapnite si napríklad Youtube a pozrite si nejaké vtipné video, smiech totiž dočasne mierne zvýši váš krvný tlak a srdcovú frekvenciu, čo vás prebudí.

reklama:

Keď viete, že ste toho veľa nenaspali a čaká vás ťažký deň, oblečte si do práce niečo červené. Ako ukázal výskum Rochesterskej univerzity, táto farba vás dokáže ‘nakopnúť’, dokonca vďaka nej viac pracujú vaše svaly a vám sa v tej najpotrebnejšej chvíli vráti energia.

Samostatnou mimoriadne dôležitou kapitolou je vyvážená strava s dostatkom vitamínov, minerálov a predovšetkým omega-3 mastných kyselín, ktoré pozitívne vplývajú na mozgovú aktivitu.

Skvelým trikom sú semienka chia (šalvia hispánska). Sú plné B vitamínu, vlákniny a bielkovín a výborne chutia napríklad v jogurte.

reklama:

Čo sa týka stravovania, skúste si dávať pozor na sacharidy a vyberajte si tie komplexné, ktoré sa trávia postupne a sú spoľahlivým zdrojom energie na dlhší čas. Rozhodne sa vyhnite sladkostiam, polotovarom a prejedaniu sa, po ktorom budete ešte malátnejší.

Jedlá, ktoré udržia vaše oči otvorené:

1. Polovica banánu s lyžicou arašidového masla

reklama:

2. Celozrnné sucháre s hummusom

3. Štvrtina šálky orieškov a sušeného ovocia

4. Biely jogurt s lyžicou ovsených vločiek

reklama:

5. Kvalitné nepresladené celozrnné tyčinky

reklama:

Odporúčané

K téme

Ako na sexi ploché brucho? Tieto chytré potraviny nám rozpustia kilá a zdvihnú náladu Zdravé šťavy, ktoré bojujú proti týmto 6 problémom

Témy

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.