Bratislavaden.sk
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
zdravie
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
shutterstock
reklama:
reklama:
reklama:
30. januára 2020 ZdravieVýživa od Milota MezeiováSITA

11 potravín, ktoré vám dodajú pocit sýtosti

Chcete sa aj vy stravovať zdravo a pritom mať pocit nasýtenosti? Prinášame vám niekoľko chutných potravín, ktoré vám dodajú potrebné vitamíny a pritom obsahujú minimálne množstvo kalórií.

Práve neustály pocit hladu je najväčším dôvodom krátkodobej diéty. Existujú však potraviny, ktoré utlmujú pocit neustáleho hladu a pritom sú prospešné pre naše zdravie.

1. Jablká

Zjedzte jablko približne pol hodinu pred jedením. Množstvo vlákniny a vody, ktoré jablko obsahuje váš žalúdok zasýti, takže zjete podstatne menej ako inokedy.

reklama:

2. Avokádo

Podľa štúdie publikovanej v Nutrition Journal ak zjete popoludní polovicu avokáda, dodá vám pocit sýtosti na dlhú dobu a vy nebudete mať chuť neustále maškrtiť. Ženy, ktoré sa takýmto spôsobom stravovali potvrdili, že im pocit sýtosti vydržal minimálne tri hodiny a cítili sa oveľa spokojnejšie a vitálnejšie, ako keď avokádo nekonzumovali.

3. Fazuľa, cícer, šošovica

reklama:

Strukoviny ako cícer, šošovica, fazuľa a hrach sú bohaté na bielkoviny, antioxidanty, vitamíny skupiny B a železa. Pravidelná konzumácia týchto strukovín pomáha kontrolovať vašu chuť do jedla.

4. Polievka

Polievky majú zväčša málo kalórií a pritom dokážu zasýtiť žalúdok. Ľudia, ktorí pravidelne konzumujú polievky prijímajú v strave v priemere o 20% kalórií menej ako tí, ktorí polievky nekonzumujú.

reklama:

5. Nakladaná zelenina

Červená repa, kapusta a iné druhy nakladanej zeleniny sú bohaté na mastné kyseliny, ktoré stimulujú produkciu hormónov, ovplyvňujúcich chuť do jedla. Taktiež sú bohaté na probiotiká – zdravé baktérie, ktoré pomáhajú tráveniu. Odborníci sa domnievajú, že probiotiká znižujú chuť do jedla a pomáhajú chudnúť, ale výskum ešte nie je 100%-tný.

6. Chilli

reklama:

Už ¼ lyžičky chilli pridanej do jedla zvyšuje pocit sýtosti a zároveň vynikajúco pôsobí na náš metabolizmus. Zároveň ničí rakovinové bunky, bojuje so zápchou, podporuje krvný obeh a predchádza migrénam.

7. Tmavá čokoláda

Ak máte chuť na niečo sladké, siahnite po horkej čokoláde. Tmavá čokoláda môže pomôcť znížiť krvný tlak, chráni srdce a mozog. Zároveň jej konzumáciou obmedzujete svoju chuť na sladké a slané potraviny. Ľudia, ktorí si doprajú počas dňa túto zdravú pochúťku, skonzumujú o 20% menej kalórií ako bežne.

reklama:

8. Vajcia

Nakoľko vajcia obsahujú vysoké množstvo bielkovín, ak začnete svoje raňajky týmto pokrmom, vydrží vám pocit sýtosti až do obeda. Zároveň sú vajcia bohaté na vitamín D a priaznivo pôsobia na činnosť mozgu a dobrú zrakovú ostrosť.

Zdravé potraviny nájdete aj v týchto skvelých e-shopoch:

Grizly (NÁŠ TIP)→ Grizly (NÁŠ TIP)→
⭐⭐⭐⭐⭐
Zobraziť produkt
Chefshop (ZĽAVY)→ Chefshop (ZĽAVY)→
⭐⭐⭐⭐⭐
Zobraziť produkt
Bomo (ZĽAVY)→ Bomo (ZĽAVY)→
⭐⭐⭐⭐⭐
Zobraziť produkt
Pre zdravie (ZĽAVY)→ Pre zdravie (ZĽAVY)→
⭐⭐⭐⭐⭐
Zobraziť produkt
GymBeam (ZĽAVY)→ GymBeam (ZĽAVY)→
⭐⭐⭐⭐⭐
Zobraziť produkt

9. Orechy

reklama:

Orechy sú ďalšou potravinou, ktorá vám môže pomôcť jesť menej. Sú totiž bohaté na zdravé nenasýtené tuky, spolu s vysokým obsahom bielkovín a vlákniny. Orechy preto regulujú hladinu cukru v krvi a spomaľujú trávenie.

10. Ovsené vločky

Obsahujú minimálne množstvo kalórií a dodávajú pritom pocit plnosti. Zároveň priaznivo pôsobia na naše srdce a udržujú ho zdravé. Obsahujú veľké množstvo vlákniny a bielkovín a v porovnaní s inými cereáliami výraznejšie znižujú pocit hladu.

reklama:

11. Voda

Príznaky hladu sú podobné ako dehydratácia: zníženie kognitívnych funkcií a návaly zlej nálady. Takže ak budete mať nabudúce pocit hladu, vypite pohár vody a počkajte 10 minút. Budete mať menší pocit hladu a zjete podstatne menej jedla.

Pokiaľ si chcete strážiť svoje kalórie, ale zároveň sa už odmietate trápiť neustálou hladovkou, vyskúšajte konzumovať niektoré z týchto potravín a skúste sami pozorovať zmeny v množstve prijatej stravy.

reklama:

Pozrite si FOTOGALÉRIU k článku TU

reklama:

Odporúčané

K téme

8 najúčinnejších potravín v boji proti bolestiam hlavy Ako vyzerá správny obed počas chudnutia?

Témy

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.