Bratislavaden.sk
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Bolesť chrbta, zdravie
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
reklama:
reklama:
reklama:
24. júla 2018 ZdravieZdravý život od DamskaJazda.skSITA

Pravda o bolesti chrbta! Toto je 5 kritických faktov, ktoré potrebujete vedieť

Pravdepodobne väčšina z nás to dôverne pozná. Nepríjemné bolesti, ktoré nám strpčujú život. Čo by ste mali o nich vedieť?

Osem z desiatich ľudí zažije počas svojho života bolesti chrbta  – to je dosť alarmujúce číslo! Táto bolesť môže mať mnoho príčin, a ak je závažná, dokáže zmeniť celý váš život. Preto nezabúdajte na svoj chrbát a myslite na prevenciu proti tomuto neduhu. Aj keď existujú v živote situácie, ktoré nevieme ovplyvniť, ako je napríklad úraz, mnohé zo skutočností sa zmeniť dajú. Pripravili sme päť dôležitých faktov, ktoré potrebujete vedieť o bolesti chrbta, a ktoré vám pomôžu zabrániť a pomôcť pri liečbe tohoto zdravotného problému.

Investujte do vhodného matraca

Môže sa to zdať triviálne tým, ktorí nie sú v obraze, ale miesto, kde kladieme našu hlavu v noci, má obrovský vplyv na naše telo. V tomto živote máme len jedno telo, preto na ňom nešetrime. Pre začiatok by sme mali investovať do kvalitných matracov a váš chrbát sa vám odvďačí. V súčasnosti existuje veľký výber a pred kúpou si danú značku overte radšej na viacerých miestach.

reklama:

Zdvíhajte bezpečne ťažké predmety

Častou príčinou bolesti chrbta býva aj nesprávne zdvíhanie ťažkých predmetov. Môže spôsobiť poranenie jednotlivých stavcov a väziva chrbtice. Ako teda dvíhať tak, aby sme zabránili bolestiam chrbta? Určite nie zvýšky počas hlbokého predklonu a s vystretými nohami. Ak chcete zdvihnúť zo zeme ťažkú vec, najskôr si čupnite a až potom ju zodvihnite. Takisto je dôležité, aby sme nedvíhali (najmä slabšie pohlavie) príliš ťažké bremená.

Často cvičte

reklama:

Cvičenie je skvelý spôsob, ako posilniť chrbtové svaly, rovnako ako zvyšok tela. Tak sa postaráte o to, že je vaša chrbtica dostatočne podporovaná. Pravidelné cvičenie tiež pomáha udržiavať zdravú telesnú hmotnosť a zlepšuje držanie tela – oba veľmi dôležité faktory pre zdravie chrbta a chrbtice.

Udržiavajte správne držanie tela

Ako bolo spomenuté už vyššie, cvičenie významne prispieva k zlepšeniu držania tela. Existuje niekoľko užitočných tipov, ktoré vám pomôžu zistiť, či ho máte správne. Postavte sa rovno, aby ste mali vaše ramená mierne dozadu a voľne spustené. Hlavu treba mať vzpriamenú a vytiahnutú hore, uši by sa mali nachádzať v rovine ramien. Pri správnom postoji zatiahnite brucho a nohy majte na šírku bokov. Tak sa rozloží váha vášho tela na obe dolné končatiny.

reklama:

Keď bolesť trvá, vyhľadajte lekára

Ak bolesť chrbtice stále pretrváva a vás trápi buď brnenie, mravčenie, alebo ostré pocity bolesti, treba sa určite poradiť s lekárom. Môže ísť o závažnejšie poškodenie vašej opory tela, ktoré si vyžaduje odbornú pomoc.

Zdroj: www.southideas.net

reklama:

Odporúčané

K téme

8 najúčinnejších potravín v boji proti bolestiam hlavy Skvelé desatoro pre chudnutie

Témy

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.