V Bratislave prespalo za prvých 10 mesiacov tohto roka najviac zahraničných turistov v júli a v auguste.
Za prvých 10 mesiacov tohto roka prespalo v Bratislave viac zahraničných turistov ako za celé predchádzajúce dva roky dokopy. V tlačovej správe o tom informoval hovorca organizácie Bratislava Tourist Board (BTB) Július Buday.
„Aktuálne dáta zverejnené Štatistickým úradom SR (ŠÚ SR) naznačujú, že aj celkový dvojročný súčet domácich a zahraničných turistov za pandemické roky 2020 a 2021 bude tento rok prekonaný,“ uviedol.
Obdobia návštevností
Podľa dát zverejnených ŠÚ SR tento rok prišlo najviac návštevníkov do Bratislavy v auguste. Nasledoval september a následne júl. „Z pohľadu domácich návštevníkov bol zatiaľ najúspešnejší jún, september a na treťom mieste október,“ priblížil Buday.
Organizácia BTB, ktorá promuje Bratislavu ako destináciu doma aj v zahraničí, spustila v septembri spolu so Slovenským národným divadlom (SND) kampaň s názvom Bratislava je aj moje mesto. Účinkovali v nej herci činohry SND Gabika Dzuríková, Tomáš Maštalír a Milan Ondrík.
Zahraniční turisti
Zahraničných turistov prespalo v hlavnom meste podľa aktuálnych dát ŠÚ SR za prvých 10 mesiacov tohto roka najviac v júli a v auguste. „Tých BTB lákalo počas leta do Bratislavy kampaňou Na vlastné nohy a stále aktuálnym on-line plánovačom 72hodinovemesto.sk,“ konštatuje Buday.
Plánovač 72hodinovemesto.sk funguje okrem slovenčiny aj v angličtine a v nemčine. Vďaka nemu majú potenciálni návštevníci možnosť vytvoriť si trojdňový program prispôsobený ich preferenciám ešte pred príchodom do Bratislavy.
Aj predvianočné obdobie je podľa BTB príležitosťou pre oslovenie väčšieho počtu turistov. „December bol aj pred pandémiou z pohľadu počtu prespaní v hlavnom meste úspešný. Na promovanie predvianočných zážitkov v Bratislave vzniklo video, ktoré je v súčasnosti promované na sociálnych sieťach hlavne v susedných krajinách,“ uzavrel Buday.