Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Vlak kontajner pixabay .jpg
2
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
ilustračné: pixabay.com
27. októbra 2017 Zaujímavosti od BratislavaDen.skSITA, © SITA 2017 Diskusia()

Do prístavu v Bratislave ide prvý nákladný vlak z Číny

Do nákladného prístavu v Bratislave smeruje prvý skúšobný čínsky vlak s kontajnermi. V piatok vyrazil z čínskeho prístavu Dalian, pričom príchod do prekladiskového terminálu v prístave je naplánovaný o dva týždne neskôr. Ako informovalo Ministerstvo dopravy a výstavby SR, celkom 41 kontajnerov vezie tovar pre zákazníkov do celej strednej Európy. Preprava po železnici z Číny aj cez Slovensko sa obnovila po vyše ročnej prestávke.

„Preprava kontajnerov cez Slovensko znamená významný posun v nákladnej železničnej doprave u nás. Ide hlavne o úsporu času a otvárajú sa nám nové obchodné možnosti,“ povedal minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd). „Verím, že je to výborná príležitosť naďalej rozvíjať našu spoluprácu s čínskymi, ukrajinskými a ruskými partnermi,“ dodal minister.

Skúšobný vlak z Číny je vôbec prvým, ktorého trasa vedie cez takmer celé územie Slovenska. Vlak okrem kontajnerov pre slovenských zákazníkov vezie aj kontajnery určené do iných krajín Európskej únie, napríklad do Maďarska a Nemecka. Tie budú ďalej prepravované po železnici alebo kamiónovou dopravou. Pred samotným príchodom do Bratislavy je podľa rezortu dopravy nevyhnutná prekládka kontajnerov medzi širokým a európskym železničným rozchodom. Slúži na to terminál kombinovanej dopravy Dobrá pri slovensko-ukrajinských hraniciach. Ide o významný bod celej tranzitnej trasy. Terminál s dvomi portálovými žeriavmi má prekládkovú kapacitu do dvestotisíc kontajnerov ročne.

„Od budúceho roka začne vlak z Dalianu premávať do terminálu v prístave Bratislava raz týždenne, v druhej polovici roka 2018 pôjde dvakrát za týždeň. Úspora času prepravy po železnici, v porovnaní s námornou prepravou, pritom predstavuje približne šestnásť dní,“ priblížila hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká. Okrem prístavu Dalian majú záujem presmerovať časť svojich vlakov do Európy cez Slovensko aj ďalšie čínske mestá a provincie. „Čínska komunikačno-dopravná asociácia predpokladá v roku 2018 prepraviť cez Slovensko približne päťsto ucelených vlakov z Číny do Európy,“ uviedla Ducká.

Čína chce v roku 2020 vypraviť päťtisíc takýchto vlakov za rok, pričom asi dvetisíc z nich by mohlo prechádzať práve cez Slovensko. Na východe Slovenska sú pripravené projekty vybudovania logistického a obchodného zázemia pre nákladné vlaky, čo by prinieslo okrem zvýšenej zamestnanosti aj rozvoj obchodu a s tým spojené príjmy pre Slovensko.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X