Dopravné prostriedky sa v Bratislave menili počas posledných 100 rokov ako na bežiacom páse. Od starých eletričiek, v ktorých človeka chtiac či nechtiac poriadne prefúklo, cez bafkajúce staré karosy až po osobné auta, ktoré patrili v danom čase k tomu najmodernejšiemu. Pozrite sa, ako to kedysi na bratislavských cestách vyzeralo.
Takéto autíčka parkovali na Františkánskom námestí pred niekoľkými desiatkami rokov. Na niektoré skvosty sa čakalo v poradovníku aj niekoľko rokov.
Pred dobrými 30 rokmi bola premávka rozhodne menšia ako dnes. V snehovej kalamite by sa aj tak na cestu veľa áut neodvážilo.
Na staré električky si určite mnohí Bratislavčania spomínajú. Na takýto stav Námestia SNP už si však mnoho ľudí nespomína. Trochu pripomína zahraničné metropoly.
Podľa periodika Slovenský staviteľ bol toto v roku 1936 najmodernejší autobus v Bratislave. Hoci majú niektorí obyvatelia pocit, že v niečom podobnom sa vozia aj dnes, takéto štýlové vozidlá už na cestách nevidno.
Po trati z Břeclavi prišiel cez Červený most do Bratislavy prvý elektrický vlak. Stalo sa to 10. novembra 1967.
Na staré eliny a takto riešené Šafárikovo námestie si starí Bratislavčania určite spomenú. Na takom malom kúsku bolo toľko zelene a doprava takmer žiadna. Očarujúce.
Ako z iného sveta vyzerá fotografia Suchého mýta a Hodžovho námestia, na ktorej vidieť Pioniersky palác a v popredí jazdiacu električku. Škoda, že tam táto forma dopravy nezostala.
Dopravu na Šafku dlhé roky riadil policajt. Predtým, ako postavili Most SNP, bola toto jediná cesta z Petržalky do mesta. Dopravný ruch začiatkom 70. rokov tomu nezodpovedá.
Niekedy v 60. rokoch nebola pod Hradom núdza o parkovanie. Výletníci mali odtiaľ krásny výhľad na celé mesto.
Takéto krásne trolejbusy jazdili po Bratislave v roku 1988. Foto je z obratiska na Valašskej.
Červená bola v 60. rokoch v kurze. Autobusy Škoda RO a RTO na Šafárikovom námestí, ktoré bolo vtedy, aspoň podľa toho ruchu, dopravnou tepnou, vyzerajú ako nové.