Jej cieľom je zvýšiť informovanosť cestujúcich v bratislavskej MHD o možnosti využívania platobnej karty ako nosiča predplatného cestovného lístka.
DPB, a.s. a Mastercard predstavili verejnosti možnosť nákupu predplatných cestovných lístkov na platobnú kartu už v máji minulého roku. Novinka zaviedla možnosť využiť platobnú kartu na tento účel vo vozidlách bratislavskej MHD, v zónach 100+101. V praxi to znamená, že cestujúci si svoj týždenný, mesačný, polročný, či ročný predplatný lístok kúpi prostredníctvom svojej platobnej karty v e-shope DPB, a potom už k cestovaniu v MHD nepotrebuje žiadny iný doklad, len svoju vlastnú platobnú kartu.
„Tento spôsob cestovania ľuďom prináša väčšiu voľnosť, veď platobnú kartu nosí prakticky každý bežne pri sebe,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB Milan Urban.
Dodnes túto možnosť využíva necelé percento cestujúcich, drvivá väčšina stále využíva klasickú plastovú električenku alebo jednorazové cestovné lístky. Cieľom kampane KARTUJ! je zvýšiť povedomie o možnosti nákupu predplatného cestovného lístka na platobnú kartu a následne aj zvýšiť počet cestujúcich, ktorí budú tento produkt aktívne využívať.
Pre cestujúcich je k dispozícií aj nový informačný portál
Spoločnosť Mastercard, ktorá kampaň financuje, spustila v spolupráci s DPB nový informačný portál. Cestujúci na ňom nájdu všetky potrebné informácie o výhodách nákupu predplatného cestovného lístka na platobnú kartu, spôsobe registrácie do systému a následnom nákupe lístka s prelinkovaním na e-shop DPB, a.s. a zodpovie aj na často kladené otázky, či nejasnosti.
„Mastercard už dlhšie spolupracuje s hlavným mestom Bratislava na inovatívnych a bezpečných platobných riešeniach, ktoré pomáhajú zabezpečiť komfort jeho obyvateľom, v tomto prípade cestujúcim v MHD. Slovensko patrí v platbách medzi najinovatívnejšie krajiny, budeme preto radi, keď svoje karty bude aj v MHD používať čo najviac cestujúcich,“ povedal Martin Dolejš, manažér rozvoja obchodu pre Slovensko a Českú republiku.
Informačná kampaň KARTUJ! upozorňuje na možnosť využitia platobnej karty ako nosiča predplatného cestovného lístka. Kampaň sa objaví na webovej stránke, na vozidlách MHD, ako aj v médiách. „Cieľom našej informačnej kampane je zvýšenie počtu cestujúcich využívajúcich svoju platobnú kartu na cestovanie vozidlami MHD po hlavnom meste, čím sa zvýši ich pohodlie a zjednoduší sa ich cesta za prácou, k rodine či za zábavou,“ dodal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB Milan Urban.
DPB pracuje na sprístupnení možnosti nákupu jednorazových cestovných lístkov na platobnú kartu za cieľom komfortnejšieho vybavenia aj príležitostných cestujúcich. Predpokladané spustenie je plánované na druhú polovicu tohto roka.