Výstavba druhej etapy električkovej trate do mestskej časti Petržalka musí byť hotová do konca roka 2023. Uviedol to primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal s tým, že pôvodný projekt výstavby so štvorprúdovou cestou muselo mesto prepracovať.
„Vyhoveli sme obyvateľom Petržalky, ktorí so štvorprúdovou cestou nesúhlasili, a cestu sme z projektu vyhodili. Zároveň sme v projekte opravili aj priechody pre chodcov, kde boli tiež chyby,“ uviedol ďalej Nesrovnal.
Primátor dodal, že táto zmena znamenala, že okresný úrad si znovu vyžiadal posúdenie dopadu stavby na životné prostredie a tým nastal v tejto veci časový posun. „V decembri 2017 sme dostali výsledky posúdenia dopadu stavby na životné prostredie a závery, ktoré tam sú, následne preklopíme do projektu. Projekt pôjde potom na kontrolu, respektíve na ministerstvo dopravy, kde sa urobí štátna expertíza. Paralelne mesto pripravuje žiadosť o územné rozhodnutie a stavebné povolenie. Taktiež budeme musieť absolvovať proces verejného obstarávania zhotoviteľa, teda toho, kto tú stavbu postaví,“ vysvetlil primátor ďalšie kroky mesta.
Električková trať z Bosákovej po Janíkov dvor bude napojená na už existujúcu mestskú hromadnú dopravu tak, aby cestujúci maximálne využili električkovú dopravu z mestskej časti Petržalka do Starého Mesta. Popri električkovej trase nebudú stavať žiadnu cestu, mesto ráta s vybudovaním cyklochodníkov pozdĺž celej električkovej trasy. Dvojkoľajná trať bude dlhá 3,78 kilometra a mala by mať sedem zastávok – Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor. Trať bude pokračovaním už existujúceho úseku zo Šafárikovho námestia cez Starý most po Bosákovu ulicu. Jej výstavba bude stáť približne sto miliónov eur, o ktoré sa mesto bude uchádzať z Európskej únie.