Rekonštrukciu trate za 2,31 milióna eur bez DPH zabezpečilo hlavné mesto.
Zrekonštruovaná električková trať v Rači by mala byť v prevádzke už v septembri. Dopravný podnik Bratislava (DPB) o tom informuje na sociálnej sieti.
„V týchto dňoch prebieha kolaudačné konanie na úsek električkovej trate pri Záhumeniciach, ktorý sme v uplynulých mesiacoch zrekonštruovali a zmodernizovali. Táto trať už bola vo veľmi zlom technickom stave, no pri plánovaní jej opravy sme zapojili tie najlepšie skúsenosti a technológie, ktoré sú k dispozícii,“ uvádza DPB.
Rekonštrukciu trate za 2,31 milióna eur bez DPH zabezpečil Dopravný podnik Bratislava, akciová spoločnosť. Na stavebných prácach sa podieľala spoločnosť TSS Grade, ktorá opravuje aj električkovú trať v Karlovej Vsi a Dúbravke.
Tichšia trať
„Trať na Záhumeniciach bude tichšia než doposiaľ a s kvalitnou povrchovou úpravou, na ktorej vo vhodnom čase vysadia trvalky s názvom rozchodník,“ podotkol DPB.
Úplnou novinkou je integrovaný označník zastávky osadený informačnou tabuľou s aktuálnymi odchodmi spojov a dispečerskými informáciami o premávke MHD. Tá okrem iného tiež disponuje video monitoringom a možnosťou audio hlásení z dispečerskej sály. Pribudol aj bezpečný vysokokapacitný prístrešok.
„Zastávky sú bezbariérovo prístupné z oboch strán, zdravotne znevýhodnení spoluobčania ocenia nové navigačné a bezpečnostné prvky,“ doplnil dopravný podnik a dodal, že modernizácie sa dočkalo aj trakčné vedenie a stĺpy, ktoré ponúknu kvalitné a úsporné osvetlenie verejného priestoru.
Mali začať minulý rok
„Veríme, že sa po novej trati spoločne prevezieme už na začiatku septembra,“ uzavrel DPB.
Dopravný podnik začal s rekonštrukciou električkovej trate v Rači v polovici júna. Pôvodne sa s opravou 430-metrového úseku malo začať už v novembri 2019, dôvodom zdržania bola aj modernizácia Karlovesko – Dúbravskej radiály, pre ktorú DPB nemal dostatok obojsmerných vozidiel, ktoré by dokázali súčasne obslúžiť Karloveskú aj Račiansku radiálu.