Znížené náklady na exekúcie vďaka elektronizácii exekúcií umožnia mestu vymáhať aj nižšie nedoplatky, do mestskej kasy tak môže pribudnúť ročne o 0,5 až 1 milióna eur viac.
Hlavné mesto Slovenska, ako jedno z prvých slovenských miest, zavádza na vymáhanie nedoplatkov systém elektronických daňových exekúcií. Uviedol to dnes magistrát Bratislavy v tlačovej správe. Zavedením elektronických exekúcií sa znížia náklady, čo umožní mestu vymáhať aj nižšie nedoplatky ako doteraz. Vďaka tomu môže pribudnúť do mestskej kasy ročne o 0,5 až 1 milión eur viac.
„Doba, za ktorú bolo možné doteraz zablokovať účet dlžníka, bola od vzniku právoplatného exekučného titulu približne šesť týždňov. Odteraz sa budeme baviť v ideálnych prípadoch o niekoľkých minútach, čo vymáhanie nedoplatkov výrazne zefektívni“, uviedol hovorca magistrátu Bratislavy Peter Bubla. Náklady, napríklad na poštovné, ktoré boli doteraz pri vymáhaní dlhu od jedného dlžníka približne 40 eur, sa vďaka elektronizácii znížia.
Mesto prosí občanov, aby si skontrolovali, či nemajú voči hlavnému mestu podlžnosti, hlavne v prípadoch, keď si nevyzdvihli doručené zásielky na pošte alebo v elektronických schránkach. Môžu tak urobiť na čísle +421 259 356 111, alebo na webových stránkach www.bratislava.sk/sk/dan-z-nehnutelnosti, www.bratiskava.sk/sk/dan-za-uzivanie-verejneho-priestranstva, www.bratislava.sk/sk/dan-za-ubytovanie, či na www.bratislava.sk/sk/poplatky-za-komunalne-odpady-a-drobne-stavebne-odpady.