Ide o štyri samostatné súťaže, ktoré sú vyhlásené naraz a budú vyhodnocované jednou porotou v jednom termíne.
Hlavné mesto, Metropolitný inštitút Bratislavy (MIB) a Metro Bratislava vyhlasujú architektonicko-konštrukčné súťaže na lávky pre chodcov a cyklistov cez Chorvátske rameno v Petržalke. V tlačovej správe o tom informovala hovorkyňa MIB Marcela Glevická.
„Štyri lávky budú urbanisticky, architektonicky, funkčne a dopravne napojené do kontextu miesta. Návrh prinesie aj riešenie predpolia lávok na oboch brehoch a bude v maximálnej možnej miere rešpektovať tvarovanie terénu a zelene Chorvátskeho ramena,“ uviedla Glevická.
Zlepšenie dostupnosti
Zámerom je podľa MIB najmä zlepšenie dostupnosti zastávok mestskej hromadnej dopravy vytvorením komfortného a jednoduchého prístupu.
„Lávky tiež pomôžu k využitiu potenciálu Chorvátskeho ramena ako lokálnej rekreačnej zóny, keďže v súčasnosti je umožnený predovšetkým súbežný pohyb pozdĺž brehov a len výnimočne je umožnené jeho križovanie,“ vysvetlila hovorkyňa.
V súťaži budú tiež riešené nadväzujúce chodníky a krajinné úpravy v okolí lávok. Všetky lávky budú bezbariérové s vhodným sklonom pre vozičkárov, rovnako počítajú s bezbariérovým prístupom. „Preferuje sa architektonicky čisté a subtílne riešenie,“ doplnila.
Štyri samostatné súťaže
Ide o štyri samostatné súťaže návrhov s rovnakým jadrom zadania, ktoré sú vyhlásené naraz a budú vyhodnocované jednou porotou v jednom termíne.
„Pre každú situáciu sa bude hľadať najlepšie riešenie. Architekti tak môžu navrhovať jednu alebo viacero lávok,“ skonštatovala Glevická.
Každá súťaž je anonymná, verejná, jednokolová, architektonicko-konštrukčná s termínom odovzdania návrhov v júni 2021. Kompletné zadanie je zverejnené na stránke MIB a na portáli verejného obstarávania.
Spolu s výstavbou električkovej trate
Súťaž nadväzuje na projekt predĺženia električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Janíkov dvor a výstavba lávok sa bude vykonávať v spojitosti s výstavbou električkovej trate.
Nový úsek električkovej trate do Petržalky bude nadväzovať na súčasnú zastávku Farského, úpravou existujúcej trate a jej okolia ju nahradí zastávka Bosáková.
„Trať bude ďalej pokračovať novými električkovými zastávkami, ktoré sú teraz navrhnuté, a to Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor,“ uzavrela hovorkyňa.