FOTO: Dobrý trh pritiahol v sobotu do centra Bratislavy tisícky ľudí

Dobry trh 8.jpg
Foto: Dobrý trh

Viac ako 15-tisíc Bratislavčanov a turistov hlavného mesta zavítalo v sobotu na Dobrý trh, ktorý sa tiahol od Suchého mýta až po Svoradovu ulicu pod hradom. Niesol sa v znamení lokálnych produktov, diskusií o význame komunít aj blížiacich sa komunálnych volieb.

Dobrý trh ponúkol už tradične čerstvú zeleninu, poctivé produkty, originálny slovenský dizajn, ale aj koncerty či tvorivé workshopy a program pre deti. Najmenší si užili detskú zónu Hravé m(i)esto BKIS pred Evanjelickým kostolom s rozprávkovým dvorom, cirkusom a divadielkom. O meste a jeho komunitách bola reč vo dvore kaviarne Next Apache, kde sa v netradičnej polohe predstavili aj kandidáti na primátora Bratislavy. Organizátori Dobrého trhu z občianskeho združenia PUNKT pripravili stand-up z názvom Tak ty chceš byť primátor?!, kde uchádzači o post šéfa Primaciálneho paláca odpovedali na „paľbu“ otázok bez prípravy vopred. Zaujala aj špeciálna zóna Zašiváreň na Podjavorinskej ulici, kde mohli dostať kúsky oblečenia, ktoré návštevníci doniesli, svoju druhú šancu. Hudobné koncerty zneli v parčíku Svoradova a vo dvore ZUŠ na Panenskej. Otvorené boli aj galérie či inštitúty, ktoré v tejto časti mesta sídlia.

Výzva pre susedov

Vizuálne najpôsobivejšou novinkou boli vlajočky, ktoré organizátori rozdali pred začiatkom všetkým susedom na Panenskej a Podjavorinskej ulici s výzvou, aby sa medzi sebou dohodli a natiahli si ich z okna do okna. „Chceli sme sledovať dynamiku miestnej komunity. Tešíme sa, ako susedia výborne spolupracovali,“ povedala riaditeľka Dobrého trhu Barbara Zavarská.

Dobrý trh priniesol v tlačenom programe aj unikátnu mapu komunity cez príbehy významných osobností, ktoré v tejto štvrti v minulosti žili. Boli medzi nimi napríklad aj štúrovci. Združenie Punkt sa tento rok rozhodlo vďaka podpore Nadácie VÚB, ktorá je dlhodobým partnerom Dobrého trhu, miestne komunity lepšie preskúmať aj cez jednoduchý prieskum medzi susedmi a návštevníkmi. Stačilo sformulovať vlastnú odpoveď na otázku, čo pre nich znamená slovo komunita a vyjadriť to verejne odkazom na špeciálnej stene.

Hneď po sebe upratali

Špecialitou Dobrého trhu je koncepcia nakladania s odpadom. Na tejto akcii je zákaz používania plastových riadov, pohárov a príborov. Odpad sa poctivo triedil na pripravených recyklačných staniciach. „Vďaka tomu sme zredukovali množstvo nášho komunálneho odpadu na menej ako 10 percent,“ hodnotí Barbara Zavarská.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk