Na základe odhadu budú náklady na výstavbu štyroch lávok 2,5 milióna eur bez DPH.
Štyri lávky cez Chorvátske rameno v Petržalke majú svoje víťazné architektonické návrhy. „Najlepšie riešenia na prvé tri lávky priniesli brnenskí architekti z M2AU + AXXI. Víťazom návrhu na štvrtú lávku sú architekti zo slovenského ateliéru DOXA,“ informovala Annamária Ondrejková z Metropolitného inštitútu Bratislavy (MIB).
Cieľom súťaže bolo nájsť riešenia pre komfortnejší prístup na zastávky MHD, ktoré v tejto lokalite vzniknú po predĺžení električkovej trate z Jugmannovej po Janíkov dvor.
Vyberala porota
Porota vyberala z 29 návrhov, pričom na prvú, druhú a tretiu lávku prišlo po osem súťažných návrhov a na štvrtú lávku päť návrhov. Prihlásení uchádzači si mohli vybrať či pošlú návrhy na všetky lávky alebo len na vybrané.
„Išlo o štyri samostatné súťaže návrhov s rovnakým jadrom zadania, ktoré boli vyhlásené naraz a vyhodnocovala ich jedna porota v spoločnom termíne,“ vysvetlila Ondejková.
Architektonicko-konštrukčné súťaže vyhlásilo hlavné mesto, MIB a METRO a na základe predbežného odhadu budú náklady na samotnú výstavbu štyroch lávok 2,5 milióna eur bez DPH.
Pre vozičkárov aj mamičky s kočíkmi
Všetky lávky budú bezbariérové s vhodným sklonom pre vozičkárov. Majú tiež napomôcť k lepšiemu využívaniu Chorvátskeho ramena ako lokálnej rekreačnej zóny.
„Víťazné lávky budú betónové, čo zjednoduší ich údržbu a predĺži im životnosť. Rovnako ich umiestnenie je navrhované tak, aby správne prepojili existujúce a predpokladané chodníky a trasy s budúcou električkovou traťou a súčasnou aj plánovanou okolitou zástavbou,“ vysvetlila Ondrejková.
Plánované umiestnenie
Prvá lávka je plánovaná v úseku medzi Bosákovou a Rusovskou cestou. Z nej sa bude dať napojiť na sieť cyklochodníkov a chodníkov na ľavom brehu Chorvátskeho ramena a na Mlynarovičovu ulicu na pravom brehu.
Druhá a tretia lávka sú v úseku medzi Rusovskou cestou a Romanovou ulicou a obe budú napojené na existujúce chodníky pozdĺž ramena. Štvrtá nahradí súčasnú pontónovú lávku a bude prepájať protiľahlé brehy Chorvátskeho ramena.
„Ideou je vytvoriť priame napojenie na jazero Veľký Draždiak chodníkom na teréne, ktorý vyvrcholí v podobe móla nad úrovňou jazera,“ uzavrela.