Nadšencom z Veterán klubu železníc Poprad poskytne dopravný podnik priestory na jej opravu.
V Dopravnom podniku Bratislava (DPB) budú opravovať historickú tatranskú električku. V tlačovej správe o tom informovala hovorkyňa DPB Ľubica Melcerová.
„DPB prispeje k záchrane legendárnej tatranskej električky EMU 89 z roku 1968. Nadšencom z Veterán klubu železníc Poprad (VKŽP) poskytne priestory na jej opravu,“ uviedla hovorkyňa.
Priaznivcom železničnej histórie sa električku podarilo zachrániť pred zošrotovaním a už niekoľko rokov postupne pracujú na jej oprave, ale nemajú na to vhodné prostredie ani náradie.
Železničný špeciál
Z Popradu do Bratislavy prišla historická električka železničným špeciálom v nedeľu 28. februára a v pondelok 1. marca bola prevezená do areálu DPB.

Symbolicky, po bežne nepoužívanej železničnej trati v depe Jurajov dvor, ktorou sa v minulosti dopravovali do podniku nové vozidlá.
„Poskytneme naše technické zázemie. K dispozícii budú mať halu pod strechou, v ktorej môžu pracovať aj za nepriaznivého počasia, špeciálne zariadenia, ako napr. zdviháky, naše náradie a akýkoľvek technický problém môžu konzultovať aj s našimi skúsenými technikmi, ktorí majú s opravou električiek dlhoročné skúsenosti,” uviedol predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.
Sponzorské dary
VKŽP projekt financuje iba zo sponzorských darov a vďaka dvom percentám z daní.

„Fungujeme vo veľmi skromných podmienkach, veľmi ma preto teší pomoc od DPB, vďaka ktorému môžeme opravu električky značne urýchliť. Na oprave chceme pracovať počas celého roka a ak pôjde všetko podľa plánu, historická električka by mohla už v zimnej sezóne opäť voziť turistov v Tatrách,“ uviedol výkonný riaditeľ VKŽP Ján Sabaka.
Prezývka Trojičky
Električky EMU 89 boli pre Vysoké Tatry vyvinuté na konci šesťdesiatych rokov, boli zložené z troch prepojených častí, čím si získali prezývku Trojičky a išlo o najdlhšie električky v Československu.
Počas špičiek premávali spriahnuté v súpravách dlhých viac ako 70 metrov, pričom takáto súprava dokázala prepraviť viac ako 600 cestujúcich.
