Foto: Trasa plánovaného predĺženia električkovej trate do Petržalky je už vyznačená, prejsť sa po nej môžete už teraz

Petrzalska elektricka vyznacena trasa 4.jpg

Tabuľky na stĺpikoch, osadených každých 100 metrov po celej dĺžke trasy, informujú o parametroch trate.

Hlavné mesto vyznačilo priamo v teréne trasu plánovaného predĺženia električkovej trate do Petržalky. Informuje o tom vo svojom profile na sociálnej sieti.

V októbri sme vyhlásili verejné obstarávanie na druhú etapu električky v Petržalke. Električkovú trať dlhú 4,2 kilometra vybudujeme v úseku Bosákova – Janíkov dvor. Už teraz však nájdete priamo v teréne zaujímavosti o novej trati,“ uvádza magistrát.

Petrzalska elektricka vyznacena trasa 4.jpg
Foto: https://www.facebook.com/Bratislava.sk/posts/3818334708229538

Tabuľky na stĺpikoch, osadených každých 100 metrov po celej dĺžke budúcej trasy, informujú napríklad o tom, kde budú umiestnené budúce zastávky, koľko minút bude trvať jazda električkou do centra, či o tom, ktorá zastávka bude prestupná, prípadne bude mať zelenú strechu.

Električková trať do Petržalky v predpokladanej hodnote 90,6 milióna bez DPH bude financovaná s podporou európskych fondov a musí byť ukončená do konca roka 2023.

Zeleň aj cyklotrasa

Druhá etapa petržalskej električky má navrhnutých sedem zastávok s pracovnými názvami Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor. Nosný systém MHD – električková trať v úseku Bosákova – Janíkov dvor nadväzuje na prvú časť električkovej trate Šafárikovo námestie – Bosákova.

Petrzalska elektricka vyznacena trasa 3.jpg
Foto: https://www.facebook.com/Bratislava.sk/posts/3818334708229538 Foto: archívne, www.facebook.com

Ide o jeden z najväčších dopravných projektov, ktorý vo veľkej miere odľahčí dopravnú situáciu v meste a spojí dve veľké mestské časti – Staré Mesto a Petržalku,“ uvádza magistrát.

Trasa električky je situovaná v koridore pôvodne plánovanej stavby rýchlodráhy v dĺžke zhruba 4,2 kilometra a je navrhovaná na samostatnom telese, z väčšej časti lemovaná zeleným pásom a cyklotrasou.

Petrzalska elektricka vyznacena trasa 2.jpg
Foto: https://www.facebook.com/Bratislava.sk/posts/3818334708229538

Súčasťou stavby je aj vybudovanie križovatiek s priečnymi komunikáciami, preložky všetkých vedení a konštrukcií, a to najmä preložky inžinierskych sietí a úpravy koryta Chorvátskeho ramena.

Mosty aj pešia lávka

Súčasťou stavby sú štyri mostné objekty a jedna lávka pre peších cez Chorvátske rameno. „Petržalskú radiálu bude aj naďalej obsluhovať električková linka 3 a jej kapacita bude postupne posilňovaná. Predpokladáme, že v roku 2030 denne električku v Petržalke využije v každom smere 30-tisíc cestujúcich,“ uviedlo mesto.

V miestach, kde cesty pretnú električku, budú zriadené prestupné zastávky. Pre celú stavbu bol vypracovaný špeciálny dizajn manuál, ktorý rieši dizajn všetkých prvkov električkovej trate tak, aby sa vytvoril ucelený estetický a funkčný celok s charakteristickou farebnosťou.

Petrzalska elektricka vyznacena trasa 1.jpg
Foto: https://www.facebook.com/Bratislava.sk/posts/3818334708229538
Petrzalska elektricka vyznacena trasa 5.jpg
Foto: https://www.facebook.com/Bratislava.sk/posts/3818334708229538

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk