Megatrolejbusy pomôžu po absolvovaní potrebných skúšok odbremeniť dopravne vyťaženú východnú časť Bratislavy.
V Bratislave budú jazdiť budú jazdiť rekordne dlhé trolejbusy s dĺžkou vyše 24 metrov. Majú hybridný pohon, dva harmonikové kĺby, tri články a ich kapacita je až 180 cestujúcich. Do bratislavského Depa Jurajov dvor dorazil prvý zo 16 týchto vozidiel.
Dopravný podnik Bratislava je tak vôbec prvým dopravcom v Česku aj na Slovensku, ktorý dopĺňa svoj vozidlový park o tieto rekordne dlhé trolejbusy, jedny z najdlhších na svete. Megatrolejbusy pomôžu po absolvovaní potrebných skúšok odbremeniť dopravne vyťaženú východnú časť Bratislavy.
Podstatne skvalitnia cestovanie medzi Hlavnou stanicou, Miletičovou ulicou a Dolnými honmi. Nasadia ich už počas jesene na linku 71, ktorá dnes v rannej špičke premáva každých šesť minút a jej ďalšie intervalové posilnenie bolo technicky nereálne. Ponúkaná kapacita na sedenie teraz vzrastie o 20 percent, celková prepravná kapacita o takmer 50 percent.
Financie z eurofondov
Vozidlá typu Škoda-Solaris 24m dopravnému podniku dodáva na základe verejného obstarávania konzorcium firiem Solaris Bus & Coach sp. z o.o., Solaris Slovakia s.r.o. a Škoda Electric a.s. Nákup je financovaný z fondov Európskej únie prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Vo výbave trolejbusov nechýba výkonná klimatizácia, najnovšie informačné a bezpečnostné systémy či komfortne navrhnutý interiér. Trolejbusy majú aj batérie dobíjané priamo z trakčnej siete, vďaka ktorým môžu odjazdiť krátke vzdialenosti bez nutnosti pripojenia na trolejové vedenie.
Ako uviedol primátor Bratislavy Matúš Vallo, „len pár dní potom, čo sme predstavili nové vodíkové autobusy, nové jednosmerné električky a hybridný trolejbus, môžeme dnes v Bratislave privítať aj nový, unikátny, 24-metrový dvojkĺbový megatrolejbus, ktorý dopravný podnik zaradí do svojej flotily vôbec ako prvý dopravca v rámci Česka a Slovenska. Veľmi sa z toho teším, že sa nám s vedením dopravného podniku darí takáto veľká obnova a ekologizácia vozidlového parku.“
Prešli testovaním
Predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava Martin Rybanský doplnil, že takéto vozidlá už dávno jazdia v niektorých západných metropolách, no ich prevádzka nemá zatiaľ nikde v našich končinách obdobu. Pri testovaní v decembri 2020 si overili všetky jazdné vlastnosti tohto typu vozidla, ako aj prejazdnosť tratí v rámci bratislavskej trolejbusovej siete.
V praxi sa takýto typ trolejbusu v premávke správa podobne ako jednokĺbový, pretože zadná náprava takmer presne kopíruje trajektóriu tej v strednom článku vozidla. Pre ostatných účastníkov cestnej premávky sa tak nič nemení.