Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
elektricka, dopravný podnik
Foto: ilustračné, SITA
4. januára 2020 Aktuálne správy od BratislavaDen.skSITA Diskusia()

Hlavné mesto má vo výstavbe električkových tratí veľký investičný dlh, upozorňuje riaditeľka BID

Existujúca električková sieť je podľa nej príliš riedka. Ružinovská, račianska, vajnorská a dúbravská električková radiála sú príliš málo na stále sa rozrastajúcu Bratislavu.

Hlavné mesto SR Bratislava má vo výstavbe električkových tratí veľký investičný dlh, upozornila generálna riaditeľka Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) Zuzana Horčíková. Ako ďalej uviedla pre agentúru SITA, za 30 rokov od Nežnej revolúcie potiahli električkovú trať len po budovu TPD v Petržalke (zastávka Farského, pozn. SITA), čo je „žalostne málo“.

Bratislava si podľa Horčíkovej pýta oveľa viac kilometrov električkových tratí, ako v súčasnosti má. „Pri širšej električkovej sieti by bola doprava aj v prípade rôznych presmerovaní, pri nehodách oveľa kvalitnejšia. Nebola by taká zraniteľná, ako je dnes,“ vysvetlila Horčíková. Existujúca električková sieť je podľa nej príliš riedka. Ružinovská, račianska, vajnorská a dúbravská električková radiála sú príliš málo na stále sa rozrastajúcu Bratislavu.

Potreba električkovej trate

Vítame aktivity hlavného mesta SR Bratislavy a kroky, ktorých cieľom je modernizácia a ďalší rozvoj električkovej siete. V tejto téme sme s vedením mesta a župy zajedno,“ doplnila Horčíková.

Riaditeľka BID tiež upozornila na urýchlenú potrebu dokončiť električkovú trať do Petržalky a taktiež výstavbu električkovej trate pred SND. „Som presvedčená, že to vo veľkej miere prispeje ku skvalitneniu dopravy,“ dodala na záver Horčíková.

Systém integrovanej dopravy

Bratislavská integrovaná doprava zastrešuje koordináciu dopravných služieb v bratislavskom regióne (Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji, pozn. SITA). Hlavnou výhodou cestovania v rámci integrovanej dopravy je možnosť využívať viacero dopravcov za rovnakých prepravných a tarifných podmienok zakúpením si jedného lístka.

Do systému integrovanej dopravy sú zapojení Dopravný podnik Bratislava, RegioJet, Slovak Lines a Železničná spoločnosť Slovensko, v Bratislavskom kraji sa tento systém uplatňuje zatiaľ v regiónoch Dunajská Lužná, Pezinok, Malacky a Senec. Od 1. augusta je do systému integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji zapojená aj železničná stanica v Trnave.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X