V jednej mestskej časti nadšenci zmapovali, na aké prekážky narážajú chodci. Výsledky dokazujú, že mesto nie je určené pre chodcov.
Napriek tomu, že mesto investovalo za posledné roky milióny eur do opravy ciest a chodníkov, výsledok veľmi badateľný nie je, aspoň pre chodcov. Zmapovaná je síce len Karlova Ves, ale aj na mnohých iných miestach Bratislavy to vyzerá veľmi podobne.
Diery na cestách/chodníkoch, úzke ostrovčeky, na jeseň neodhrnuté lístie, v zime neodhrnuté a šmykľavé chodníky a ostrovčeky, značky či stĺpiky uprostred chodníka, nebezpečné schody a pod. Chodec má často čo robiť, aby sa v zdraví dostal z bodu A do bodu B.
Za projektom zmapovania Karlovej Vsi stojí Slavomír Ontoš z Katedry humánnej geografie a demografie Univerzity Komenského so svojimi študentmi a kolegami a Zora Pauliniová zo združenia PDCS. Na mape pracovali tvorcovia počas semestra, 24 študentov chodilo po sídlisku a fotilo všetky nedostatky, s ktorými sa chodci dennodenne stretávajú.
Tvorcovia mapy poukazujú napríklad na zlé možnosti prestupu z jedného dopravného prostriedku na iný, napríklad zastávky trolejbusu na Dlhé diely a električky do Karlovej Vsi nesusedia a cestujúci musia prejsť cez frekventovanú cestu, aby za dostali na druhý spoj.
Ako najproblematickejšie sa ukázali chodníky v mestskej časti. Často sa na nich nachádzajú prekážky – stĺpiky, diery, značky –, ktoré musia ľudia obchádzať, nie sú vedené tak, ako ľudia potrebujú a k cieľu cesty sa musia dostať obchádzkou. Na viacerých miestach chodníky chýbajú a chodci musia použiť cestu.
Neupravené sú aj schody, kde chýbajú zábradlia či rampy, sú v zlom technickom stave. Za nie veľmi bezpečné považujú Karlovešťania ja priechody pre chodcov a ohrození sú aj pri prechádzaní cez cestu, v mnohých prípadoch sú totiž priechody vyznačené nelogicky. Problém vidia aj v tom, ako autá parkujú na chodníkoch, z ktorých potom zostávajú rozbité kusy asfaltu.