Hlavným kritériom výberu je kvalita predajcu a jeho sortimentu.
Bratislava prvýkrát spúšťa výberový proces na prenájom stánkov počas vianočných trhov. Záujemcovia sa môžu prihlásiť elektronicky a hlavným kritériom pri posudzovaní ponúkaných tovarov má byť ich kvalita a nie ponúkaná cena za prenájom stánku. Žiadosti bude taktiež po prvýkrát posudzovať a vyberať komisia zostavená z odborníkov z rôznych oblastí. Informoval o tom bratislavský magistrát.
Hlavnými kritériami pre posudzovanie záujemcov sú kvalitatívne parametre. Výberová komisia bude dávať dôraz na to, či je predajca zároveň i producentom ponúkaného tovaru. Uprednostnení majú byť priami producenti lokálnych produktov, pričom uchádzač o stánok musí hodnoverne preukázať, že je výrobcom ponúkaného sortimentu.
Medzi ďalšie kritéria patria napríklad originalita a kvalita ponúkaného produktu, regionálny charakter produktu – pôsobenie uchádzača v regióne odkiaľ pochádza, dopad prevádzky predajcu na životné prostredie alebo či je ponúkaný produkt typickou vianočnou špecialitou, ktorá reprezentuje konkrétny región – lokálny ale i medzinárodný.
V ekologickom duchu
„Sortiment bude rozšírený napríklad v gastronomickom sortimente aj o medzinárodné vianočné špeciality a v darčekovom sortimente o starožitnosti či dizajnové výrobky. Ponúkaná cena za prenájom stánku nie je najvyššie hodnotený parameter pri výbere záujemcu. Zároveň sa pripravuje nový manažment zabezpečenia vianočných trhov elektrickou energiou reflektujúc potreby z minulosti,“ uviedol bratislavský magistrát.
V novom prevedení má byť aj usporiadanie stánkov a novinkou je taktiež aj „zero waste“, čiže snaha predchádzať vzniku odpadu a tiež znižovať množstvo komunálneho odpadu. Magistrát navrhuje používať výlučne len vratné poháre a kompostovateľný riad.
Vianočné trhy sa tento roku budú konať od 22. novembra do 22. decembra v centre mesta. Všetky potrebné informácie, ako žiadosť a podmienky pre predajcov nájdu záujemcovia na internetovej stránke mesta.