Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Tipy na články: [email protected]
Kampan bratislava.jpg
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
bratislava.sk
2. mája 2018 Správy BratislavaNovinky z Bratislavy od BratislavaDen.skbratislava.sk, © BratislavaDen.sk Diskusia()

Hlavné mesto spustilo kampaň na podporu prihlasovania trvalých pobytov

Kto chce lepšie cesty, viac zelene, čistejšie mesto, lepšiu MHD, nech sa prihlási. Kampaň s názvom Prihláste sa! spustilo hlavné mesto ako motiváciu ľuďom žijúcim v Bratislave, aby si tu prihlásili trvalý pobyt. Kampaň v stredu oficiálne  predstavil primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal spolu s 1. námestníkom Milanom Černým a námestníčkami Ľudmilou Farkašovskou a Ivetou Plšekovou.

Bratislava má oficiálne necelých 450 000 obyvateľov. V skutočnosti v nej však žije až o 200 000 ľudí viac. Každý nový človek s trvalým pobytom znamená vyše 300 eur do rozpočtu mesta. Ak by sa napríklad prihlásilo len 333 ľudí, mesto by získalo 100 000 eur, z čoho by sa dala vybudovať jedna zastávka MHD alebo päť detských ihrísk, alebo vysadiť 166 nových stromov.

Výhody trvalého pobytu

Medzi výhody, ktoré ľudia prihlásením trvalého pobytu získajú je rezidentské parkovanie po prijatí parkovacej politiky či Bratislavská mestská karta, ktorá ponúka viacero zliav na MHD a do kultúrnych organizácií. Ľudia s trvalým pobytom získavajú aj ľahší prístup k zdravotnej starostlivosti, k školám, škôlkam či k sociálnym službám.

Kampaňou chce hlavné mesto zároveň apelovať na majiteľov nehnuteľností, ktorí ich prenajímajú, aby umožnili nájomníkom prihlásiť sa k trvalému pobytu v Bratislave. Nevyplývajú z toho žiadne povinnosti, ani nároky a ani nič podobné. Ale významne tak pomôžu nielen nájomníkom, ale aj mestu a v konečnom dôsledku sebe.

Hlavné mesto spustilo v rámci kampane webstránku www.prihlastesa.sk, kde nájdu ľudia všetky potrebné informácie. Okrem toho bude ľudí k prihláseniu trvalého pobytu motivovať v mestskom stánku na veľkých bratislavských podujatiach. Outdoorovými nosičmi kampane sú citylighty a citylightboardy v meste. Spot Prihláste sa! bude bežať aj v prostriedkoch MHD. Kampaň je mierená k dôležitému míľniku, ktorým je sčítanie obyvateľstva v roku 2021, kedy chce mesto osvetou o výhodách prihlásenia trvalého pobytu dosiahnuť oveľa lepší výsledok ako v roku 2011.

 

Odporúčané články

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X