Boj bratislavských taxikárov proti Uberu pokračuje. Majiteľ Taxi Trendu Peter Fitoš podal na Generálnu prokuratúru podnet, žiada o preverenie Uberu, ktorý podľa neho porušuje viacero zákonov o taxislužbe.
Skončí v Bratislave Uber? V Brne ho zakázali
Ako sa píše v oznámení, Uber má ponúkať zákazníkom aj vodičov bez licencií, nemá označené autá, chýbajú vstavané taxametre a tiež svietidlá taxislužby. Podľa Fitoša Uber vykonáva dispečerské služby na prepravu osôb za finančnú odplatu a prejavuje sa tak ako riadená taxislužba. Tým pádom by preň mali platiť rovnaké pravidlá ako pre klasických taxikárov.
Generálna prokuratúra podnet ohľadom Uberu posunula z trestného odboru na Okresnú prokuratúru Bratislava I a z netrestného odboru na krajskú prokuratúru.
Bratislavskí taxikári proti Uberu protestujú od jeho začiatku. V utorok 11. apríla dokonca prejavili svoju nespokojnosť pred magistrátom. Chcú, aby platili aj pre vodičov Uberu rovnaké pravidlá ako pre „profesionálnych“ vodičov taxislužieb. Napriek tomu, že vodičov cez mobilné aplikácie pokladá za taxislužby aj ministerstvo dopravy, podľa klasických taxikárov rovnaké pravidlá ako oni nedodržiavajú.
Bratislavskí taxikári stále neprijali Uber, vyhlásili mu vojnu
Kontrolným orgánom v poskytovaní taxislužieb je polícia a obec, z toho dôvodu protestovali taxikári pred magistrátom. Mesto však tvrdí, že nemá kompetencie na riešenie problematiky mobilnej aplikácie a jej podobných služieb.
Taxikári ohlásili najbližší protest na stredu 26. apríla. O 9. hodine vyrazia z Petržalky na obchvat smerom von z mesta a potom do Lamača. Upozorňujú na to, že na diaľničnom obchvate pôjdu minimálnou povolenou rýchlosťou 65 km/h iba v pravom jazdnom pruhu, aby premávku úplne nezablokovali.
Minulý týždeň SaS navrhla novelu zákona o cestnej premávke. Zrušiť chce regulácie v taxislužbách a ponechať iba povinný taxameter a informáciu o cene pre pasažierov. Povinnosti ako preukazovanie odbornej spôsobilosti, povinnosť mať taxi-stanovište, finančná zábezpeka tisíc eur, minimálny vek 21 rokov, respektíve prax, povinné psychotesty, či požiadavky na vozidlá by tak boli minulosťou.