Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
bratislava-mesto-doprava-parkovacia-politika-gettyimages
Ilustračná foto: gettyimages
29. júna 2019 Správy BratislavaIné správy z Bratislavy od BratislavaDen.skSITA Diskusia()

Iniciatíva za čisté ovzdušie oceňuje prijatie parkovacej politiky v Bratislave

Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie skracujú škodlivé látky z áut na Slovensku život v priemere až o osem a pol roka.

Iniciatíva za čisté ovzdušie oceňuje prijatie novej parkovacej politiky v hlavnom meste, ktorú schváli poslanci bratislavského zastupiteľstva vo štvrtok 27. júna. Nová parkovacia politika stanovuje okrem iných poplatky za autá a parkovanie, ale cieľom je takisto zlepšenie čistoty vzduchu a celkovo životného prostredia, s čím súvisí zníženie počtu áut v hlavnom meste. „Vo štvrtok sa spravil dôležitý krok, ale je len jeden z mnohých potrebných k tomu, aby sa z Bratislavy stalo zdravšie a zelenšie mesto, ktoré zmysluplne využíva verejný priestor,“ uviedla Dana Mareková z Iniciatívy za čisté ovzdušie.

Bratislava posledné roky bojuje so znečisteným ovzduším. Ako dodáva Mareková, každý deň obyvatelia a návštevníci Bratislavy dýchajú nadlimitné množstvo škodlivých látok v ovzduší. V Európskej únii sú autá zodpovedné za 12 percent emisií oxidu uhličitého (CO2), hlavného skleníkového plynu. Práve osobná doprava je jedinou oblasťou, kde emisie za posledné desaťročie stúpajú a autá vypustia až o celý milión ton emisií CO2 ročne viac ako pred 10 rokmi.

Tento krok je dôležitý aj z hľadiska kvality ovzdušia

Z hľadiska kvality ovzdušia je prijatie návrhu parkovacej politiky kľúčový krok. Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie skracujú škodlivé látky z áut na Slovensku život v priemere až o osem a pol roka. A práve autá sú hlavným zdrojom znečistenia v Bratislave,“ uvádza Mareková.

Do spustenia parkovacej politiky v januári 2021 chce mesto budovať parkovacie miesta v rezidentských zónach, záchytné parkoviská a zlepšiť mestskú hromadnú dopravu (MHD). „Úprava parkovania je súčasťou mozaiky zmien súvisiacich s dopravou, ktoré majú smerovať k prenastaveniu toho, ako sa v rámci mesta hýbeme. Prioritu dostanú ľudia, ktorí sa presúvajú pešo, bicyklom či hromadnou dopravou,“ uzatvára Mareková.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X