Integrovaná doprava bez riadiaceho systému môže fungovať, tvrdí kraj

integrovaná doprava, autobus
Foto: ilustračné, SITA

Bratislavský samosprávny kraj zrušil verejné obstarávanie na dispečerský riadiaci systém Bratislavskej integrovanej dopravy. Nie je totiž nevyhnutný pri spustení tretej etapy integrácie dopravy, ktorú naplánovali na koniec tohto roka.

Povedala to riaditeľka Odboru stratégie, územného rozvoja a riadenia projektov Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Barbora Lukáčová.

Kraj zrušil verejné obstarávanie na dispečerský riadiaci systém Bratislavskej integrovanej dopravy potom, čo sa ani po 26 mesiacoch nedospelo k úspešnému uchádzačovi. Preto spoločne s Ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR ako riadiacim orgánom pre Operačný program Bratislavský kraj prejavil obojstrannú vôľu predčasne ukončiť zmluvný vzťah upravujúci financovanie projektu.

Svoj krok BSK odôvodnil tak, že oprávnenosť výdavkov v rámci programového obdobia 2007 – 2013 sa končí dňom 31. januára 2015 a nebolo možné zabezpečiť, aby predmet zákazky dodali v požadovanom rozsahu a najmä v kvalite k stanovenému termínu.

Juhomoravský kraj so svojou integrovanou dopravou fungoval štyri roky bez riadiaceho dispečerského systému. Neznamená to, že táto aktivita nie je oprávnená v novom programovom období, bude sa o ňu uchádzať spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava, ako oprávnený žiadateľ v rámci aktivít integrovanej dopravy, ktoré sú financované z Integrovaného regionálneho operačného programu 2014 – 2020,“ vysvetlila Lukáčová.

Kraj chcel peniaze získať najmä zo zdrojov Európskej únie a zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Bratislavský kraj 2007 – 2013, z vlastných prostriedkov plánoval dať päť percent celkových výdavkov. Ministerstvo pôdohospodárstva je riadiacim orgánom tohto operačného programu. Predpokladaná cena za tieto služby plánované na deväť mesiacov bola 1,05 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Bratislavský kraj vyhlásil súťaž ešte v apríli 2013. Dispečerský riadiaci systém Bratislavskej integrovanej dopravy mal byť dimenzovaný na prevádzku minimálne 1 500 vozidiel.

Ďalšie k téme

    Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

    Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom