Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
3
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Zdroj: pixabay.com

Interval od nákupu lístka po aktiváciu v aplikácii IDS BK plánujú skrátiť

Kúpa cestovných lístkov prostredníctvom mobilnej aplikácie IDS BK bude rýchlejšia v porovnaní s kúpou cestovných lístkov prostredníctvom SMS.

Interval od nákupu lístka po jeho aktiváciu v aplikácii integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji (IDS BK), cez ktorú si cestujúci v Bratislave môžu kúpiť lístky na mestskú hromadnú dopravu (MHD), plánujú skrátiť na 30 sekúnd. V súčasnosti je potrebné čakať minútu od nákupu do začiatku platnosti lístka, čo spôsobovalo, že cestujúci nastúpil do vozidla ešte bez platného lístka a mohol teda dostať pokutu.

„S partnermi rokujeme o skrátení tohto intervalu,“  informoval agentúru SITA hovorca bratislavskej integrovanej dopravy (BID) Miroslav Staník. Podľa prepravného poriadku IDS BK môže cestujúci do dopravného prostriedku nastúpiť len s platným cestovným lístkom, teda až po tom, ako je lístok v aplikácií v zelenej farbe a časomiera odpočítava dobu platnosti lístka.

„Časový interval od zakúpenia po aktiváciu je bežný aj v zahraničí. Napríklad pražská integrovaná doprava využíva vo svojej mobilnej aplikácii „PID Lítačka“ 120-sekundový interval od zakúpenia po aktiváciu cestovných lístkov. Preto cestujúcim zdôrazňujeme, že do vozidla môžu nastúpiť vždy len s platným cestovným lístkom,“ uviedol Staník.

Skrátený interval pri kúpe cestovných lístkov cez aplikáciu

Skrátenie intervalu od zakúpenia po aktiváciu môže predísť situácií, že cestujúci nastúpi do vozidla MHD bez platného, hoci zakúpeného lístka, pričom pri kúpe cestovných lístkov prostredníctvom mobilnej aplikácie IDS BK je čas ich aktivácie polovičný napríklad v porovnaní s kúpou cestovných lístkov prostredníctvom SMS.

„Časový interval od zakúpenia cestovného lístka po jeho aktiváciu je štandardným nástrojom pri kúpe lístkov prostredníctvom mobilnej aplikácie. Je to jeden zo spôsobov ako obmedziť cestovanie „načierno“, kedy by si cestujúci zakúpili cestovný lístok až vo chvíli, keď do vozidla nastúpia revízori,“  dodal Staník.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X