J&T Real Estate volá po tolerancii

Zona tolerancie river park bike.jpg
Foto: archív facebook River Park

Spoločnosť J&T Real Estate spustila pred pár dňami kampaň, ktorá by mala zlepšiť život všetkých ľudí uprednostňujúcich chôdzu, ako aj tých, ktorí si viac vychutnávajú nábrežie Dunaja z chrbta svojho bicykla. Nejedná sa len o prázdne slová. Tie napĺňajú konkrétne skutky, ktoré spoločnosť zrealizovala, aby zlepšila život nám všetkým.

Vývoj, ktorým si prešla promenáda, majú už európske veľkomestá za sebou. Starosť o životné prostredie, ale najmä zlepšenie kvality nášho života a zdravia prinútili ľudí uprednostniť na presun vlastnú energiu pred tou automobilovou. Z tohto dôvodu zapĺňa bratislavské ulice – už nielen v letných mesiacoch a cez víkendy – čoraz viac cyklistov.

Zóna tolerancie

Takýto názov dala spoločnosť J&T Real Estate projektu, ktorým chce zabrániť kolíziám, ako aj nebezpečným situáciám vznikajúcim stále častejšie medzi chodcami a cyklistami. Niektoré z nich si dokonca vyžiadajú aj privolanie záchranky. Primárnym cieľom je tak zvýšiť bezpečnosť pohybu všetkých užívateľov promenády.

Zóna tolerancie sa nenachádza po celej dĺžke promenády, ale len na úseku pri River Parku.

Zona tolerancie jt.jpg
Foto: archív J&T Real Estate – www.jtre.sk
Spoločnosť J&T Real Estate uvádza, že zónu tolerancie označujú priamo na nábreží výrazné značky a plagáty, ktoré vyzývajú cyklistov aj chodcov, aby na seba navzájom brali väčší ohľad. Počas nasledujúcich dní bude na promenáde prebiehať aj aktívna kampaň, ktorá upozorní cyklistov, aby znížili rýchlosť a poďakuje sa im za korektné správanie. Chodci si zase na nábreží nájdu príbeh o tom, ako na nábreží rešpektovať cyklistov a dávať pozor na deti, aby nevbehli pod kolesá bicykla.
„Chceli by sme, aby sa na dunajskom nábreží cítili bezpečne všetci návštevníci. Dúfame, že vytvorením Zóny tolerancie na časti nábrežia dokážeme ľudí upozorniť na to, aby boli k sebe vzájomne tolerantní a rešpektovali sa. To v praxi znamená, že cyklisti by mali spomaliť a brať ohľad na chodcov, a chodci by si zase mali viac všímať cyklistov, ktorí jazdia po nábreží,“ upresňuje výkonný riaditeľ J&T Real Estate Pavel Pelikán.

Na promenáde sa musia všetci cítiť bezpečne.

Každá snaha o zlepšenie života a vzájomnej tolerancie v našej spoločnosti je posunom vpred. Až čas ukáže, či kampaň, ktorú spoločnosť J&T Real Estate spustila, prinesie svoje ovocie, a teda väčšiu bezpečnosť pre našich spoluobčanov.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk