Ministerstvo dopravy a výstavby aj Železničná spoločnosť Slovensko prisľúbili prehodnotiť a zapracovať niektoré z návrhov.
Bratislavská integrovaná doprava, a. s., (BID) ako organizátor Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja (IDS BK) má k navrhovaným zmenám nového cestovného poriadku vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s., (ZSSK) stovky pripomienok.
Odborníci z BID konkrétne pripomienky predostreli zástupcom Ministerstva dopravy a výstavby SR a ZSSK na porade k predloženým návrhom zmien grafikonu vlakovej dopravy 2022/2023, ktorý začne platiť od 11. decembra tohto roka. Informovala o tom v nedeľu hovorkyňa BID Eva Vozárová.
Stovky mailov
Len na BID prišlo od dotknutých obcí a samotných cestujúcich celkom 280 e-mailov s pripomienkami, pričom viaceré obsahovali hneď niekoľko požiadaviek.
Oddelenie dopravného plánovania BID všetky pripomienky posúdilo, vyhodnotilo a zapracovalo do svojho odborného stanoviska, ktoré odprezentovalo dopravcovi aj objednávateľovi vlakovej dopravy.
Ministerstvo dopravy aj ZSSK prisľúbili prehodnotiť a zapracovať niektoré z návrhov. Cieľom BID je nielen vecne pomenovať fakty, ale urobiť maximum pre fungovanie verejnej dopravy v prospech cestujúcich.
Zefektívnenie dopravy
„Rozumieme argumentu tvorcov návrhu, ktorým je zefektívnenie dopravy. Pozitívne hodnotíme zavedenie 60-minútového intervalu počas voľných dní aj na linkách, kde doteraz boli intervaly dlhšie. Rovnako vítame, že na pezinskom a seneckom smere budú vlaky jazdiť rovnomernejšie a pravidelnejšie,” uviedol zastupujúci generálny riaditeľ BID Matúš Kužel.
Podľa neho však najmä zrušenie linky S65 a skrátenie linky S55, rovnako aj zrušenie zastavovania regionálnych expresov na významných prestupných miestach v IDS BK sú natoľko zásadné zmeny, že mali byť komunikované vopred. „A to nielen s nami, ale aj s dotknutými samosprávami,” dodal.
ZSSK má začiatkom septembra predložiť finálne zmeny nového cestovného poriadku. Následne bude potrebné, aby BID upravila aj cestovné poriadky regionálnej autobusovej dopravy z dôvodu zachovania nadväzností na vlaky.