Modernizácia trate bude najväčšou investíciou hlavného mesta SR Bratislavy v novom roku.
Karloveskú radiálu treba urobiť poriadne a nie rýchlo, tvrdí to primátor hlavného mesta SR Bratislavy Ivo Nesrovnal. Ako povedal v rozhovore pre agentúru SITA, cieľom mesta v novom roku je riešiť aj dopravu, patrí sem aj obnova Karloveskej radiály. Tá bude najväčšou investíciou hlavného mesta SR Bratislavy v novom roku. Termín začiatku stavebných prác na radiále však stále nie je známy.
Úsek električkovej trate sa začína od tunela pod Hradným vrchom a končí sa na križovatke ulíc Mikuláša Schneidera Trnavského s Hanulovou/Bagarovou ulicou. Primátor na otázku, či to stihne do budúcoročných nlovembrových volieb odpovedal, že takto nestojí otázka a hovoriť termíny by bolo nezodpovedné. „Nerobím to pre voľby. Urobiť to treba lebo Bratislava to potrebuje,“ spomenul.
V súčasnosti prebieha verejné obstarávanie, ktoré sa skončí podpisom zmluvy. Potom chce mesto informovať o ďalších krokoch. Odpoveďou na otázku, či celý proces netrvá dlho primátor povedal, že sa to nedá urobiť rýchlo a zdržujú to aj rokovania so zodpovednými orgánmi.
Modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi bude rovnaká ako v Dúbravke. Modernizovať budú súčasnú dvojkoľajovú električkovú trať, ktorá prechádza katastrálnymi územiami bratislavských mestských častí Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka. Stavba je situovaná v pôvodnom trasovaní súčasnej električkovej trate v dĺžke približne 6,7 kilometra. Stavebníkom je Hlavné mesto SR Bratislava.
Obnova trate má zvýšiť i bezpečnosť, čo si vyžaduje i úpravy na existujúcich priechodoch pre chodcov, ale aj vybudovanie nových priechodov pre chodcov a cyklistov. Pribudnúť by mali aj nové prístrešky, informačné tabule, modernejšie automaty na lístky i odpadkové koše. Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 67 miliónov eur. Projekt financuje Európska únia, mesto a peniaze poskytne aj štát. Cieľom modernizácie trate je skvalitnenie električkovej dopravy i skrášlenie prostredia.