Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Špitálska ulica, električková trať
ilustračné: SITA
31. decembra 2017 Správy BratislavaIné správy z Bratislavy od BratislavaDeň.skSITA Diskusia()

Karloveskú radiálu treba urobiť poriadne a nie rýchlo, tvrdí primátor

Modernizácia trate bude najväčšou investíciou hlavného mesta SR Bratislavy v novom roku.

Karloveskú radiálu treba urobiť poriadne a nie rýchlo, tvrdí to primátor hlavného mesta SR Bratislavy Ivo Nesrovnal. Ako povedal v rozhovore pre agentúru SITA, cieľom mesta v novom roku je riešiť aj dopravu, patrí sem aj obnova Karloveskej radiály. Tá bude najväčšou investíciou hlavného mesta SR Bratislavy v novom roku. Termín začiatku stavebných prác na radiále však stále nie je známy.

Úsek električkovej trate sa začína od tunela pod Hradným vrchom a končí sa na križovatke ulíc Mikuláša Schneidera Trnavského s Hanulovou/Bagarovou ulicou. Primátor na otázku, či to stihne do budúcoročných nlovembrových volieb odpovedal, že takto nestojí otázka a hovoriť termíny by bolo nezodpovedné. „Nerobím to pre voľby. Urobiť to treba lebo Bratislava to potrebuje,“ spomenul.

V súčasnosti prebieha verejné obstarávanie, ktoré sa skončí podpisom zmluvy. Potom chce mesto informovať o ďalších krokoch. Odpoveďou na otázku, či celý proces netrvá dlho primátor povedal, že sa to nedá urobiť rýchlo a zdržujú to aj rokovania so zodpovednými orgánmi.

Modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi bude rovnaká ako v Dúbravke. Modernizovať budú súčasnú dvojkoľajovú električkovú trať, ktorá prechádza katastrálnymi územiami bratislavských mestských častí Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka. Stavba je situovaná v pôvodnom trasovaní súčasnej električkovej trate v dĺžke približne 6,7 kilometra. Stavebníkom je Hlavné mesto SR Bratislava.

Obnova trate má zvýšiť i bezpečnosť, čo si vyžaduje i úpravy na existujúcich priechodoch pre chodcov, ale aj vybudovanie nových priechodov pre chodcov a cyklistov. Pribudnúť by mali aj nové prístrešky, informačné tabule, modernejšie automaty na lístky i odpadkové koše. Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 67 miliónov eur. Projekt financuje Európska únia, mesto a peniaze poskytne aj štát. Cieľom modernizácie trate je skvalitnenie električkovej dopravy i skrášlenie prostredia.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X