V hlavnom meste odštartovala jedinečná iniciatíva, ktorá spojila 10 významných firiem so spoločným cieľom – vytvoriť zdravšiu a zelenšiu Bratislavu. Podpisom memoranda v rámci Klimatickej výzvy primátora sa zaviazali k ambicióznym krokom, ktoré znížia emisie a podporia udržateľnosť.
Bratislava urobila významný krok k udržateľnej budúcnosti. V rámci historicky prvého ročníka Klimatickej výzvy primátora sa spojilo 10 popredných firiem, aby prispeli k zdravšiemu a ekologickejšiemu mestu. Táto dobrovoľná iniciatíva nadväzuje na mestský Klimatický plán, ktorého cieľom je do roku 2030 znížiť emisie skleníkových plynov o 55 %.
Magistrát si uvedomuje, že jeho vlastné opatrenia majú iba čiastočný vplyv na celkové emisie. Preto sa rozhodli vytvoriť platformu na spoluprácu so spoločnosťami, ktoré sídlia v Bratislave. Výsledkom je Klimatická výzva primátora, dlhodobý rámec spolupráce so zodpovednými firmami.
Do pilotného ročníka sa zapojili spoločnosti ako BILLA Slovensko, Lidl Slovensko, Tesco Slovensko, IKEA, METRO Slovakia, a ďalšie významné mená. Tieto firmy podpísali memorandum, v ktorom sa zaviazali k aktivitám na podporu udržateľnosti, vrátane znižovania spotreby energií a výroby čistej energie z obnoviteľných zdrojov. Každá firma má rok na to, aby splnila svoje záväzky, pričom celý proces bude monitorovaný odborníkmi z Klimatickej kancelárie Bratislavy.
Program, otvorený najmä pre obchodné reťazce a majiteľov veľkých kancelárskych priestorov, ponúka zapojeným firmám aj odborné poradenstvo. Iniciatíva prináša reálnu nádej, že Bratislava môže byť lídrom v oblasti klimatických opatrení na Slovensku. Spolupráca verejného a súkromného sektora dokazuje, že keď sa spoločne rozhodneme konať, môžeme dosiahnuť veľké veci.