Koľko Bratislave prináša pôsobenie Slovana v KHL?

HOKEJ-KHL: Bratislava - Soèi
Hráè Slovana Cam Barker poèas zápasu Kontinentálnej hokejovej ligy (KHL) medzi HC Slovan Bratislava - KH Soèi. Bratislava, 15. január 2015. Foto: SITA/Jozef Jakubèo

Ekonomická univerzita v Bratislave zrealizovala dotazníkový prieskum počas sedemnástich domácich zápasov Slovana v KHL osobne na štadióne prostredníctvom vyškolených anketárov. Výsledkom štúdie tak je ekonomický vplyv vstupu Slovana do Kontinentálnej hokejovej ligy na Bratislavu.

Ako zo štúdie vyplýva, celková podpora  je takmer 4 milióny eur ročne. Vstup Slovana do KHL priniesol nielen nové športové zážitky divákom, ale zároveň predstavuje ekonomický stimul v podobe prílevu návštevníkov Bratislavy.

Katedra verejnej správy a regionálneho rozvoja Národohospodárskej fakulty EU spracovala štúdiu ekonomických prínosov klubu pre mesto Bratislava. „Podobné štúdie sa ukázali byť výborným prostriedkom zapojenia študentov a učiteľov EU v Bratislave do výskumu zaujímavého pre prax. Študenti odboru verejná správa a regionálny rozvoj realizovali samotný prieskum na zápasoch. Tým nielen zažili atmosféru zápasov KHL, ale zároveň získali praktické skúsenosti s terénnym prieskumom. Veríme, že výsledky výskumu budú zaujímavé aj pre verejnosť a inšpiráciou pre lokálnych politikov a miestne firmy,“ uviedol rektor EU v Bratislave Rudolf Sivák.

Výskum prebiehal prostredníctvom dvoch paralelných dotazníkových prieskumov. Záznamovým dotazníkom sa zisťovala štruktúra návštevníkov. Anketári získali vyše 5300 dotazníkov, čo predstavovalo 19 130 respondentov. V druhom prieskume zameranom na výdavky návštevníkov sa získalo 921 dotazníkov, čo predstavuje 3327 respondentov.

Pôsobenie Slovana v KHL prinieslo mestu a miestnym firmám dodatočné príjmy vo výške 3,8 milióna eur, na ktorých sa návštevníci z ostatných častí Slovenska podieľali 2,7 mil. eur a zahraniční hostia sumou 1,1 mil. eur. Výdavky Bratislavčanov sa v súlade s metodikou do lokálnych ekonomických vplyvov nezapočítavajú.

„Na základe podobných výskumov v minulosti sme predpokladali, že usporiadanie veľkého športového podujatia v meste má pozitívne dopady aj na ekonomiku samotného mesta a regiónu,“ povedal generálny manažér HC Slovan Bratislava Maroš Krajči.

Podľa ďalších zistení chodí na zápasy Slovana približne 54 % divákov z Bratislavy, ďalších 16 % z okolia hlavného mesta, vyše 26 % z ostatných regiónov Slovenska a necelé 4 % fanúšikov sú zo zahraničia.

Podľa očakávania viac ako polovica hostí prišla z Ruska, nasledujú Česi, Ukrajinci a Chorváti.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk