Kongresoví turisti míňajú viac peňazí. Mesto sa na nich chce zamerať

turisti
SITA, depositphotos.com

Bratislava sa v budúcnosti možno viac zameria na podporu kongresových podujatí. Zatiaľ je totiž podpora nesystémová a mesto tak prichádza o najvýnosnejšie zdroje.

Na rokovaní mestského zastupiteľstva, ktoré sa bude konať budúci týždeň, by preto chcela šéfka mestskej komisie cestovného ruchu Soňa Svoreňová predložiť pravidlá podpory kongresových podujatí.

„Voľnočasový turizmus je koncentrovaný na jarné a letné mesiace. MICE (stretnutia, incentíva, konferencie, výstavy – dopl. autor) ho vhodne dopĺňa, keďže sa sústreďuje aj na jeseň, mimo hlavnej sezóny,“ vysvetlila pre TASR Svoreňová. Podpora MICE turizmu je dôležitá, pretože priemerná dĺžka podujatia trvá štyri dni.

Pri správnej propagácii zo strany mesta by sa sezóna mohla rozšíriť aj na február, marec a november, čo sú mesiace prakticky bez turistov. Bratislava má aj tú výhodu, že je dobre situovaná a temer z každej európskej destinácie sa do nej dá doletieť do dvoch hodín.

„Priemerná útrata na účastníka kongresu na deň bola vyčíslená na 350 eur. Pri štvordňovom podujatí tak dokáže podujatie s 200 návštevníkmi pridať do ekonomiky mesta 280 000 eur,“ spresnila Svoreňová.

Kongresový turizmus so sebou prináša i príležitosti pre miestnych podnikateľov. Často sa na takýchto podujatiach zúčastňujú možní solventní klienti domácich podnikateľov. Zároveň sa vďaka kongresovému turizmu rozvíja turizmus voľnočasový. Účastníci kongresov sa potom do hlavného mesta zvyknú vracať vo svojom voľnom čase.

Najprv ale treba takéto podujatia do mesta prilákať. Napríklad rôznymi stimulmi – finančnými i nefinančnými. Prvým z krokov je vystavenie tzv. listu podpory primátorom. Prejavenie podpory pôsobí dobre nielen na potenciálnych turistov, ale aj organizátorov.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk