Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
turisti
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
SITA, depositphotos.com
22. mája 2015 Správy BratislavaIné správy z Bratislavy od BratislavaDen.skwww.teraz.sk © BratislavaDen.sk, iDen Media s.r.o., SITA, depositphotos.com

Kongresoví turisti míňajú viac peňazí. Mesto sa na nich chce zamerať

Bratislava sa v budúcnosti možno viac zameria na podporu kongresových podujatí. Zatiaľ je totiž podpora nesystémová a mesto tak prichádza o najvýnosnejšie zdroje.

Na rokovaní mestského zastupiteľstva, ktoré sa bude konať budúci týždeň, by preto chcela šéfka mestskej komisie cestovného ruchu Soňa Svoreňová predložiť pravidlá podpory kongresových podujatí.

„Voľnočasový turizmus je koncentrovaný na jarné a letné mesiace. MICE (stretnutia, incentíva, konferencie, výstavy – dopl. autor) ho vhodne dopĺňa, keďže sa sústreďuje aj na jeseň, mimo hlavnej sezóny,“ vysvetlila pre TASR Svoreňová. Podpora MICE turizmu je dôležitá, pretože priemerná dĺžka podujatia trvá štyri dni.

Pri správnej propagácii zo strany mesta by sa sezóna mohla rozšíriť aj na február, marec a november, čo sú mesiace prakticky bez turistov. Bratislava má aj tú výhodu, že je dobre situovaná a temer z každej európskej destinácie sa do nej dá doletieť do dvoch hodín.

„Priemerná útrata na účastníka kongresu na deň bola vyčíslená na 350 eur. Pri štvordňovom podujatí tak dokáže podujatie s 200 návštevníkmi pridať do ekonomiky mesta 280 000 eur,“ spresnila Svoreňová.

Kongresový turizmus so sebou prináša i príležitosti pre miestnych podnikateľov. Často sa na takýchto podujatiach zúčastňujú možní solventní klienti domácich podnikateľov. Zároveň sa vďaka kongresovému turizmu rozvíja turizmus voľnočasový. Účastníci kongresov sa potom do hlavného mesta zvyknú vracať vo svojom voľnom čase.

Najprv ale treba takéto podujatia do mesta prilákať. Napríklad rôznymi stimulmi – finančnými i nefinančnými. Prvým z krokov je vystavenie tzv. listu podpory primátorom. Prejavenie podpory pôsobí dobre nielen na potenciálnych turistov, ale aj organizátorov.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X