Lávky medzi Záhorím a Rakúskom by slúžili najmä cyklodoprave, čím by podporili nielen cestovanie za prácou a službami, ale aj cestovný ruch.
Podľa tlačovej tajomníčky Bratislavského samosprávneho kraja Veroniky Beňadikovej ich kraj plánuje financovať v rámci Operačného programu INTERREG VA SK-AT 2014-2020 ako prostriedok podpory trvalo udržateľnej dopravy.
Cieľom je, aby tieto lávky na rakúskej a aj na slovenskej strane končili priamo v obci a dalo sa z nich plynulo pokračovať v cestovaní integrovanou dopravou. BSK plánuje umiestniť lávky len na miestach, kde by nepredstavovali zásadný zásah do chráneného územia. „Prinesieme projekty, ktoré spoja prihraničné obce ponad rieku Moravu práve takýmito lávkami, alebo podobnými lávkami ako je to v Devínskej Novej Vsi. To, čo chceme urobiť, je pospájať to, čo bolo voľakedy spojené. Či už Vysokú pri Morave, alebo Gajary, alebo Suchohrad, práve preto, aby sme dosiahli spojenie dvoch svetov, Dolného Rakúska a Slovenska pomocou cyklolávok,“ vyjadril sa predseda BSK Pavol Frešo.
Zámer BSK podporil aj starosta Vysokej pri Morave Dušan Dvoran. „Ľudí môžu spájať len mosty a ja pevne verím, že tie mosty, ktoré sa vybudujú, znovu spoja to, čo železná opona rozdeľovala. Spojí to obyvateľov jednej aj druhej strany, aby sme mohli pracovne, kultúrne medzi sebou znova vychádzať tak, ako to bolo vždy,“ podotkol.
Projekt lávok pre peších a cyklistov by mal plynulo nadväzovať na projekt Cyklomostu Slobody, ktorým za druhý polrok minulého roka prešlo peši 61 632 ľudí a 44 853 cyklistov. „Ja by som rád podporil ostatných kolegov, ktorí bojujú o to, o čo sme my bojovali dlhé roky. Cyklomost je nielen úžasnou stavbou, ktorá spája ľudí na dvoch stranách. Je to zbúranie železnej opony. Ale aj pre nás Devínskonovovešťanov sa to stalo novým korzom. Stalo sa miestom stretávania ľudí. Je to naozaj jeden úžasný priestor,“ vyjadril podporu projektom cezhraničnej spolupráce starosta bratislavskej Devínskej Novej Vsi Milan Jambor. Cyklomost Slobody verejnosti sprístupnili v roku 2012.