Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Lamacsky tunel rekonstrukcia doprava.jpg
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: www.facebook.com

Lamačský tunel prejde rekonštrukciou, pochádza zo začiatku minulého storočia

Rekonštrukcia Lamačského tunela bude financovaná s podporou eurofondov, pričom indikatívna výška finančných prostriedkov vyčlenených na vyzvanie z európskych zdrojov je viac ako 4,17 milióna eur.

Ministerstvo dopravy už čoskoro zverejní výzvu na predloženie žiadosti o nenávratný finančný príspevok pre Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) s cieľom rekonštrukcie druhého, novšieho Lamačského tunela (druhého v poradí).

Financovať ho bude rezort s podporou eurofondov, pričom indikatívna výška finančných prostriedkov vyčlenených na vyzvanie z európskych zdrojov je viac ako 4,17 milióna eur.

Informoval o tom rezort dopravy prostredníctvom sociálnych sietí s tým, že tunel treba aj vzhľadom na dožívanie izolačných materiálov zrekonštruovať.

Dva lamačské tunely

Pri železničnej ceste z bratislavskej Hlavnej stanice smerom na Malacky a Českú republiku vlaky hneď na začiatku jazdy prechádzajú cez dva lamačské tunely.

Prvý lamačský tunel, čiže starý tunel, bol nielen prvý železničný tunel na Slovensku i v bývalom Uhorsku, ale aj jeden z najdlhších železničných tunelov svojej doby. Stavať sa začal v roku 1844 v súvislosti s výstavbou trate Bratislava – Viedeň. Otvorený bol v roku 1848.

Do roku 2008 nebol podľa ministerstva dopravy elektrifikovaný, vlaky ním do Hlavnej stanice prichádzali zotrvačnosťou a s využitím sklonu trate.

Začiatok 20. storočia

Druhý lamačský tunel sa začal raziť v roku 1900 a dokončený bol v roku 1902. Jeho dĺžka je 595,61 metra.

Práve tento tunel treba podľa rezortu dopravy už v blízkej dobe zrekonštruovať vzhľadom na rozrušené horninové nadložie tunela a tiež postupné dožívanie izolačných materiálov použitých pri výstavbe.

Nepriaznivý vplyv poveternostných podmienok sa okamžite prejavuje v značnom zavodnení obmurovky ostenia tunela. Silné zavodnenie spôsobuje ďalšie poruchy, ktoré vplývajú na tunelové ostenie a jeho stabilitu.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X