Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Vlak regiojet
Foto: ilustračné, SITA

Medzi Bratislavou a Komárnom môže dôjsť ku zníženiu kvality železničnej dopravy, ministerstvo to nechce pripustiť

Chce sa dohodnúť so spoločnosťou RegioJet na predĺžení zmluvy o prevádzke vlakov na regionálnej trati o dva roky.

Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV) nechce pripustiť zníženie kvality železničnej osobnej dopravy medzi Bratislavou a Komárnom. Preto sa chce dohodnúť so spoločnosťou RegioJet na predĺžení zmluvy o prevádzke vlakov na tejto regionálnej trati o dva roky.

Zmluva totiž uplynie koncom tohto roka a dopravca, ktorý vzíde z terajšej opakovanej súťaže, má začať jazdiť z hlavného mesta na Žitný ostrov až od roku 2023.

Prepravné služby vo verejnom záujme na objednávku štátu bude zabezpečovať desať rokov. Do úvahy podľa rezortu prichádza aj dohoda s iným dopravcom, aby na trase dočasne prevádzkoval vlaky nasledujúce dva roky.

Rozhovory s RegioJetom

Vzhľadom na to, že spoločnosť RegioJet je etablovaná na danej trati, logicky sme začali rozhovory s touto spoločnosťou ako prvou. Po rokovaní s RegioJet-om však zaznelo, že ak s ním nepodpíšeme zmluvu na dlhšie obdobie, spoločnosť nemôže garantovať kvalitu dopravy. Ako napríklad klimatizované vozne,“ povedal v rozhovore pre portál NasaDoprava.sk štátny tajomník ministerstva dopravy a výstavby Jaroslav Kmeť.

Vzhľadom na to, že prvá súťaž nemala úspešného uchádzača, nemáme inú možnosť, len ísť takzvaným núdzovým opatrením, ktoré umožňuje zadanie zmluvy najviac na dva roky,“ uviedol.

Kvalitná železničná doprava

RegioJet má vlakové súpravy zapožičané z lízingovej spoločnosti a zakontrahované do konca platnosti aktuálnej zmluvy o dopravných službách.

My nechceme znižovať kvalitu dopravy. Pevne veríme, že RegioJet prehodnotí svoj postoj a predloží nám relevantnú ponuku aj pre nadchádzajúce dvojročné obdobie a budeme môcť pokračovať vo vzájomnej spolupráci,“ očakáva Kmeť.

Prioritou je podľa neho zabezpečenie kvalitnej železničnej dopravy, nielen na spomínanej trati, ale v celej sieti Železníc Slovenskej republiky.

Významní dopravcovia

Aj z tohto dôvodu sme oslovili ďalších významných dopravcov v stredoeurópskom priestore na vzájomnú spoluprácu pre zabezpečenie dopravy na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno na obdobie rokov 2021 a 2022. Niektorí z nich už reflektovali na výzvu a uskutočnili sme s nimi vzájomné rokovania,“ priblížil Kmeť. Oslovení dopravcovia majú vozidlá využiteľné pre tento účel.

Samozrejme, nebránime sa ani rôznym formám kooperácie jednotlivých dopravcov navzájom, kde jeden dodá vozidlá, iný zase tarifné know-how. V hre sú všetky možnosti, niektoré možno aj neštandardné,“ poznamenal štátny tajomník.

Neprípustné zníženie kvality

Najväčšiu výhodu má podľa neho RegioJet, lebo pozná trať a jazdí na nej, ale rezort nechce pripustiť zníženie kvality prepravy cestujúcich.

Cestovať na juhu nejakým motoráčikom, ktorý nie je klimatizovaný, to nie je alternatíva pre občana. Nemôžeme a nechceme s tým súhlasiť,“ dodal štátny tajomník ministerstva dopravy a výstavby Jaroslav Kmeť.

RegioJet prevádzkuje vlaky medzi Bratislavou a Komárnom od marca 2012. Zákazku získal priamym zadaním na základe zmluvy s rezortom dopravy v roku 2010, keď bol ministrom Ján Figeľ (KDH).

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X